Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FTP SLADD?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• FTP SLADD?

Jag har försökt att koppla ihop xboxen med PCn, men får det inte att funka..
    Men jag vet inte om jag använder rätt sladd, jag använder samma sladd som används till ADSL modemet. Om jag använder fel sladd vilket jag troligen gör, vart kan jag då köpa rätt sladd och vad heter den? Sen undrar jag också om xboxens IP ska vara likadant som PCns IP för att kunna connecta? Hur tar man reda på PCns IP??

Du skall ha en twistad kabel. Köp en helt ny kabel eller en litenadapter som byterplats på detvå kablarna det hadlar om.

Comment

Skall du köra en koppling mellan PC-XBOX måste du ha en korsadkabel du kan köpa en sådan i vilken datoraffaär som helst. Hur du sen kopplar upp dig står på FAQ forumet.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag hittade en kabel på Clas Ohlson, vet inte om det är rätt. Så här står det om kabeln:
        CAT-5, FTP. Skärmad och tvinnad med monterad RJ45-kontakt i båda ändarna. Överföringshastighet upp till 100 Mbps.
        Är det en sån jag ska köpa eller?

Comment

Den ska inte vara skärmad, köp den oskärmade varianten av samma kabel.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

det är rätt typ av kabel, MEN den måste vara korsad.
            Om den är skärmad eller inte spelar ingen roll

/C

Comment

Jag köpte sladden som fanns på clas ohlson, men den funkade inte...
              Vad menar dom med "tvinnad"? Är tvinnad samma sak som korsad?

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
                Ursprungligen skrivet av erra100:
                <strong>Jag köpte sladden som fanns på clas ohlson, men den funkade inte...
                Vad menar dom med "tvinnad"? Är tvinnad samma sak som korsad?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">clas ohlson säljer ju både korsade och raka, vilken köpte du av dem? Du ska ha korsad!

*edit*
                Ang tvinnad och korsad, så är tvinnad när kablarna är tvinnade längs hela kabeln för att inte ta imot störningar. Dock så finns det inte nätverkskablar att köpa som inte är det, så du behöver inte ens tänka på det.
                "Korsad tp kablen" är när transmit och recive kablarna har bytat plats på en av kontakterna. Så att signanelen går från den ena nätverks kortets transmit till den andras recive.

Dock så kallar många korsade tp kablar för tvinnade, och det var det några syftade på här. Så skaffa dig en korsad RJ45 kabel så funkar det fint :-)
                Förkortningen tp står för övrigt för "twisted pair", därför finns det inga otvistade tp kablar att köpa.

<small>[ 30 March 2003, 15:54: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Comment

Original inlägg av Hansi
                  Den ska inte vara skärmad, köp den oskärmade varianten av samma kabel.
                  Hej
                  Kan någon förklara varför man skall använda oskärmad kabel och inte skärmad till boxen? Förutom att de är billigare förstås.
                  Xenium v1.1
                  X2 4981.06
                  Seagate Barracuda 7200.7 120 GB

Comment

Jag använder bara oskärmad, men det borde inte spela någon roll.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Här finns det lämpliga kablar

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=49

Comment

hej, nu när ni ändå snakkar nätverk, kan nätverks kortet i xboxet krasha, o isf är det lätt att byta?

Comment

Original inlägg av Hansi
                          Jag använder bara oskärmad, men det borde inte spela någon roll.
                          Sökte på google och hittade en förklaring.
                          "...skärmat ger lätt antenneffekt eller jordfel om man inte är extremt noggrann att skärma och jorda allt."
                          Nu har man lärt sig något nytt idag igen...
                          Xenium v1.1
                          X2 4981.06
                          Seagate Barracuda 7200.7 120 GB

Comment

asså jag bara undrar...funkar det inte över huvudtaget med dom sladdarna som finns på clas ohlson måste man köpa hos er???

Comment

Original inlägg av mackan56
                              asså jag bara undrar...funkar det inte över huvudtaget med dom sladdarna som finns på clas ohlson måste man köpa hos er???
                              Men gud,, läs igenom tråden....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X