Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en PHILIPS dvdläsare?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en PHILIPS dvdläsare?

I denna tråd får ni som har en PHILIPS dvd-läsare i xboxen diskutera vilka media som fungerar bra. Se bifogad bild för att se om er dvd-läsare är en PHILIPS.
    Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

trodde inte cd-r skulle funka så jag har inte ens testat det första året jag hade xboxen... testade igår och mina gamla cd-r från clas ohlsson funkade bra....

Comment

Kan tillägga att Fortis DVD-R "inte" fungerar på denna variant.
      Däremot har jag fått memorex DVD-R att fungera bra.

Finns det förresten nån som vet ifall det finns en hackad firmware till denna läsare så att den kan ta de flesta mediatyperna? Länk sökes.
      Last edited by 666; 2004-02-10, 14:23.

Comment

Har då bara fått två cd-r skivor att funka det ena var en vivastar och det andra var en tdk som som var grön på obansidan.. sen har jag pröva fujifilm och tdk och hp cd-rw och alla dom har funkat.. sen har jag prövat en verbatime dvd+r och den funkade inte men en dvd-rw av märke philips funkar ibland=) konstigt att den bara funkar ibland.. sen ha rjag prövat många fler som inte funkat.. å Jag har en philips läsare xboxen.. /Danne

Comment

Har ännu ett tips på skiva som funkar prefekt på min philips.. Det är traxdata dvd+r tror jag det heter köpte det på clasolhsson =) skriver in här eftersom att jag får skivor att funka..=) Nöjd kanske..

Comment

nån soom vet om DVD+RW funkar??....av märket philps..borde ju funka då de e philps
            too bad man...

Comment

Har då prövat med philips skivor både dvd+ /Rw och vanliga cd-r /rw men icke fått det att fungera på mitt xbox med philips läsare.. köp traxadata dvd+r funkar perfekt för mig iaf.. Kostar bara 25st / 399kr eller 19kr/st

Comment

ok låter fint.......men tycker att de e konstigt att philps skivor inte funkar på sin egna läsare..........
                too bad man...

Comment

Jo jag håller med.. men det finns ju säkert nån sorts philips cd eller dvd som funkar... Men man ska ju idas köpa in alla sorter och pröva med=)

Comment

Original inlägg av king_of_vinkel
                    nån soom vet om DVD+RW funkar??....av märket philps..borde ju funka då de e philps
                    Traxdata dvd+rw funkar finns på Clas Ohlsson

Comment

på min ko,mpis phillips funka inte traxdata dvd-rw men på min thomson funka den
                      Avstängt - Kringgått ***-filtret

Comment

Funkar:
                        Verbatim DVD-R brända i 1x,2x
                        Memorex DVD-R brända i 2x
                        Sony DVD-RW brända i 1x
                        Biltema CD-RW brända i 16x

Funkar ej:
                        Verbatim DVD+R brända i 2,4X
                        Maxell DVD-RW brända i 2x
                        Last edited by psychocowboy; 2004-10-13, 20:29.

Comment

Tjena

Ville bara tillägga att i min Philips så funkar mina Memorex CDr skivor alldeles utmärkt. Bränner väl i cirka 16x.

/Rikard
                          Last edited by Kruse; 2004-03-11, 20:44.
                          Full Fart Framåt - Håll Tätt Bakåt

Comment

Platinum DVD+R brända i 2,4x funkar prima och Arita CD-RW brända i 4x funkar bra.

Comment

Princo -
                              Bulkpak -
                              TDK -

Verbatim +
                              TDK +

Dessa fungerar på min.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X