Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en PHILIPS dvdläsare?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

SW Technology 4x DVD-R (bl.a. mycom inwarehouse)

funkar på min phillips xbox.

rätt billiga 89 för 10

Ett tillägg!!!

Platinum 8x DVD+R inhandlade på mycom funkade också på min xbox. Brända i min NEC 2500 i 8x.

/Rikard
    Last edited by Kruse; 2004-03-21, 21:08.
    Full Fart Framåt - Håll Tätt Bakåt

Comment

Det verkar som om många här envisas med att använda +R och +RW till philipsläsaren. Förstår inte varför då de i regel fungerar sämre till just denna läsare än -R och -RW. ALLA DVD-R märken jag har testat har funkat till min läsare, så håll er till -R så blir det inga problems!

Comment

Original inlägg av lattjolajban
        Det verkar som om många här envisas med att använda +R och +RW till philipsläsaren. Förstår inte varför då de i regel fungerar sämre till just denna läsare än -R och -RW. ALLA DVD-R märken jag har testat har funkat till min läsare, så håll er till -R så blir det inga problems!
        Alla DVD-R jag har testat har gått åt h-e, medan alla DVD+R och DVD+RW fungerar klockrent...

Comment

Har testat HP dvd+rw (C8008A), bränd i 2.4x på en HP 300i och det fungerade utmärkt.

Comment

Kan man kolla innan man chippar om cd-rw skivan fungerar med sin dvdläsare?

Comment

bränn en musik skiva å testa att lägga över låtarna till xboxen

Comment

Tweaka lasern istället :-)
                Min Phillips läste inte annat än DVD+R innan.
                Efter lite tweak (rätt noggran sådan, uppmätt med instrument), så tar den rubbet DVD -R/RW och DVD +R/RW :-)
                även CD-R!

Comment

Alltså, kan man bara byta dvdläsare? Typ gå och köpa en dvdläsare för pc och sedan köra?

Comment

jag har testat princo dvd-r, fortis dvd-r, och ingen av dom har funkat, kanske ska testa om +r är bättre som en del säger, hoppas det, synd bara att jag köpte ett 100 pack av fortis innan jag visste bättre, men är huvudet dumt får plånboken lida :-(

Comment

Här är det tvärtom + funkar bättre, enda jag kan säga är att philips är skit. Farsan har en samsung , den klarar det mesta.

Comment

jag kör med 2 kronors cd-r funkar nästan alltid ,hade köpt 300st för 800:- före årsskiftet, har philips oxå i xboxen ,som jag köpte i april.
                        kör mest mp3 brända cd-r iofs ,annars filmer kör man ju genom nätverket.

Comment

Tack för svaret. Mina platinum cd-r fungerar. Traxdata +r fungerar en del men inte alla (Alla fungerar i en x-box med samsungläsare). Hoppas hitta dvd+-r och +- rw som alltid fungerar, behöver ha en fungerande sort av varje, för ibland går det inte välja vilket format av +- som fungerar när man ska bränna spelet + fungerar för det mesta men ibland måste det vara minus.

Comment

sony cd-rw funkar på min philips

Comment

Min philips-spelare i min ver1.1-box funkar helt ok med:
                              Princo DVD-R
                              SW DVD-R
                              Verbatim DVD+RW
                              CD-RW alla modeller

Bränner mina med en NEC ND1300a i 4x med Alcohol 120%

Comment

Vore bra med en sammanfattning

Denna tråd är jättebra men jag skulle vilja att någon var så vänlig och sammanfattade i en tabell vilka format som går att läsa i en Philips-läsare.

Hade uppskattat detta jättemycket.

atebest

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X