har testat Bulkdvd.net 4X och dessa funkar inte, har brännt 5-6 skivor och _1_ har funkat, testade också å bränna på en Memorex DVD+RW och den funkade bra, verkar som om DVD+R funkar lite bättre av någon anledning...
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en PHILIPS dvdläsare?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Gör det själv - posta resulatatet här.....Original inlägg av atebestDenna tråd är jättebra men jag skulle vilja att någon var så vänlig och sammanfattade i en tabell vilka format som går att läsa i en Philips-läsare.
Hade uppskattat detta jättemycket.
atebest
- Citat
- Flag
Comment
-
Monarch DVD-R funkar i speed 1X inte över det.
Några "billiga" DVD-skivor.. 99kr för 10st.
Xbox spinner loss en stund men sen läser den.
har Phillips-DVD i Xboxen (1.6)
började göra en sammanfattning medans jag besökte mina päron. det svåra är egentligen att få en ordentlig översikt på i vilka hastigheter skivorna fungerar. Så när den är klar så får folk mer än gärna göra om eller komplitera listan. Huvudsaken är väll att en sammanfattning iaf börjasLast edited by SkogsTrollet; 2004-11-22, 09:56.
- Citat
- Flag
Comment
-
Kan ju vara så att Philips själv sagt att de föredrar "+" formatet. Liksom Sony, Dell, HP och Microsoft. Medans "-" formatet är det väl mer eller mindre bara Pioneer och Apple som står bakom. Även om de flesta läsare idag klarar båda.Original inlägg av lattjolajbanDet verkar som om många här envisas med att använda +R och +RW till philipsläsaren. Förstår inte varför då de i regel fungerar sämre till just denna läsare än -R och -RW. ALLA DVD-R märken jag har testat har funkat till min läsare, så håll er till -R så blir det inga problems!
- Citat
- Flag
Comment
-
RW skivor funkar inte alls i min
Testade att bränna superdisc på dels en 3t PRO DVD+RW och på en gammal fujifilm cd-rw skiva...funka inte alls...därimot funkade no name cd-r skivor från claes ohlson perfa...jobbigt...i o med att superdisc 3.7rc8 inte får plats på en vanlig skiva*s*
- Citat
- Flag
Comment
-
Har testat att bränna på Princo DVD-R 1-4X och dom funkade superbra att bränna i 2X o köra i XBOX'en min av version 1.6... Har även testat massa olika CD-R, PC-Line, Verbatim mfl. alla funkade iaf. Och så har ja testat HP CD-RW och även denna funkade bra. Kör med NEC ND-3500A brännare.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det verkar som att det finns flera olika versioner av philips spelarna oxo. Eller så vet inte alla vad de har för spelare. För en del klarar ditt o andra datt.
Själv har jag provat säkerligen runt 20 olika skivmärken. det jag kommit fram till är - funkar kasst för mig. Alla + skivor har funkat ypperligt. Från 2.4X-16X bränning.
Men däremot har en polare problem med en massa olika skivor. Även där en philips.
- Citat
- Flag
Comment

Comment