Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en THOMSON dvdläsare?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Angående XP-skivor.

Jag har brännt en hel del spel på dessa skivor och min slutsats är att vissa spel går bra andra inte. Ibland vill inte spela starta men då är det bara att reboota så funkar det oftast. Mitt råd är dock att ej köpa dessa skivor då de kan krångla rätt ofta.

Comment

men?

jag provade med en cdrw. Funkade, men det går segt som satan.

ni andra som fått cd-rw att funka:

går det slött för er?

Comment

Toshiba DVD

Brännare: HP DVD 300c
        Program: Nero 6.3.1.6

Har bränt ett antal "3t PRO DVD+R" inköpta på Kjell & Co.
        Fungerar nästan perfekt, men bara nästan...
        De flesta spelen stannar efter ett tag p.g.a. av läsfel (det vanliga felmeddelandet där man ombeds kolla så att inte skivan är repig eller smutsig...) men inte på samma ställe varje gång.
        Ibland kan man spela i 15 minuter och ibland i en timme innan detta inträffar.

Ska testa både "3t PRO DVD+RW" och "Traxdata DVD+RW" för att se om det blir bättre...

backvall
        Last edited by backvall; 2004-05-23, 03:24.

Comment

jag har också problem me dvd skivor. Spel startar, men efter en minut eller så, så vill den inte läsa skivan. Det står dirty disc eller något liknande .Jag har provar Traxdata DVD+R och Verbatim DVD+RW. Är det någon som har bytt ut xboxens dvd läsare till en PC-DVD-läsare, som vet om det är den bra lösning på det hela? och i sådanna fall vilden dvdläsare passar ock är pillig ock bra.

Comment

Och passar alla PC-DVD spelare till xboxen?

Comment

nån som testat Lead Data DVD-R ?

Hej,

Nyligen brände jag 4 spel på en DVD-R av märket Lead Data som jag köpte billigt, när jag kör den i XBOX:en så funkar det väldigt dåligt + att på 2 spel så hackar film sekvenserna fast och det går inte at köra,,, har provat att bränna samma filer på en Princo DVD-R och det funkar kanon. En sak till är att det egentligen ska kunna gå att bränna i 4X på Lead Data skivorna men min NEC1300 klarar bara att bränna dom i 2X.

nån som haft samma problem med dessa skivor ?

Specs:
              XBOX v1.0
              Thomson DVD
              Bios 4980

Comment

Original inlägg av Snuffe
                Och passar alla PC-DVD spelare till xboxen?
                Du kan inte läsa orginal skivor med en PC-DVD. Och du får mixtra lite med Eject knappen.
                Ver 1.4 <> SmartXX v2
                LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                IR-Mod<>XBMC

Comment

Original inlägg av ahmed
                  ska köpa bulkpaq dvd skivor funkar dem på min thomson?? tacksam för svar
                  Såg att det gick bra med bulkpaq-skivorna men var det DVD-R? Tänkte just köpa men blev lite fundersam vad jag skulle ta, är DVD-R att rekommendera?
                  Dom är ju välldigt billiga...

Comment

Har nu testa och Bulkpaq 4x DVD-R och dom funkar bra.

Comment

Original inlägg av KrillKill
                      Har nu testa och Bulkpaq 4x DVD-R och dom funkar bra.
                      Enda skivorna jag testat är Bulkpaq 4x Dvd-R och dom funkar, men inte bra. De hackar väldigt mycke när jag spelar stora spel som Freedom Fighters och SSX3, men på worms 3d funkar dom bra.

Comment

Har nu testat lite mer med Bulkpaq dvd-r 4x.
                        På spel funkar dom bra, men på vissa dvd-img så funkar dom mindre bra.
                        Vissa filmer funkar klockrent medans andra inte funkar alls. Kanske ska söka något nytt märke.

Comment

Nån som fått Sonys 700MB CDRW att funka på thompson?
                          Xbox 1.4
                          Aladdin LIVE 256k
                          8GB HårdDisk

Comment

Nån som haft problem med MEMOREX DVD+R?

Comment

Traxdata DVD+RW funkar perfekt

Nu har jag testat ett flertal olika sorters DVD-skivor, de enda som jag testat som funkar helt perfekt och utan något strul är Traxdata DVD+RW (inköpta på Clas Ohlson).

Comment

firmware

Kan man köra en firmware även i xbox?
                                Hur gör man då isåfall?

Min thomson tar inga av de skivorna jag lånat av mina polare. Däremot har jag alltid kunnat bränna dvdfilm på mina datasafe dvd-r skivor.

Har någon fått en dvd+ eller -rw att funka på en thomson?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X