Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en Hitachi-LG dvdläsare?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en Hitachi-LG dvdläsare?

Kanske dax med en tråd för denna DVD-läsare oxå?
    Vad jag förstår levereras flera nyare 1.6 boxar med denna DVD-läsare: Hitachi-LG
    Jag själv har en sådan och här är mina erfarenheter.

Den har läst allt jag brännt, men ofta låter det periodvis illa om läsaren. Som om den söker information hela tiden och läshuvudet flyttar sig fram och tillbaka. Ibland hackar även vissa spel och sekvenser.
    Detta gäller alla media jag testat vilka är följande:

Traxdata DVD-R
    Traxdata DVD+R
    FujiFilm DVD-R
    FujiFilm DVD+R
    Platinum DVD+R
    Verbatim DVD-R

Fyll på med era erfarenheter...
    Attached Files

Har nu personligen testat mina backuper på en xbox med samsungläsare.
    Det visar sig att läsaren står och "hackar" på precis samma ställen som på min xbox, men så lågt att det knappt hörs. På den boxen måste man mute:a ljudet för att höra det, på min xbox måste jag höja ljudet för att inte bli tokig.

Så frågan är, är det fler som har detta ljudproblem, eller har jag fått ett dåligt ex.?

Comment

Princo DVD-R 4X Funkar inte (eller ja funkar ibland)
      DataMart DVD-R 8X Funkar ej

Comment

jag blir tokig

har provat:

fujifilm dvd-r
        fujifilm dvd-rw
        BenQ dvd+r

Och ingen av dom fungerar. har brännt i lägsta hastigheten men det står ändå dirty disc eller vad det nu är det står.

Någon som har någon skiva som dom vet fungerar?

Ska prova mina brännda skicor hos en polare idag för att se om dom fungerar där.

Comment

Satsa på kvalite ... Verbatim ... Princo är uteslutet att använda anser jag då det är andra sorteringen
          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Prova med verbatim, annars kanske du har en defekt läsare?
            Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

men jden kan läsa brännda dvd filmer.

Comment

Testa ProFormance DVD-R 8x eller Philips DVD-R 1-8x. De fungerar perfekt och jag har testat skivorna på olika Xbox versioner med olika DVD-läsare och skivorna fungerade på alla.

Comment

Det går ju alltid att pot-tweak'a....
                  "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                  Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

va e de?

Comment

Man sjusterar styrkan på lasern genom att skruva upp/ner värdet på en pot (vrid-potentiometer) i läsaren....
                      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

På svenska kan man säga att man gör så att lasern lättare läser skivorna
                        Last edited by rejjo; 2006-05-05, 15:40.
                        Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Original inlägg av rejjo
                          På svenska kan man säga att man gör så att lasern lättar läser skivorna
                          Man kan få lasern att lättare läsa skivor med läs-glasögon också...

Maxtor D-Max 200gig
                          v. 1.6 crystal

Comment

Tja, jag har en flashad 360 med Hitachi dvdläsare.
                            Jag har försökt att bränna spel med ImgBurn och följt guider från olika sidor men när jag har bränt klart så funkar de inte.
                            Använder Verbatim dvd+r dl skivor.
                            Någons som kan vet vad felet är?

Comment

Jag har exakt samma problem som dig, Jag har en Hitachi Dvdläsare och har FFP Verbatim DVD+R DL Skivor men står bara Play Dvd när man stoppar in skivan. Kanske måste köpa 10packs skivorna som är silver?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X