Vid arbete (XBMC) har den legat på ca 55 c med stor hdd - detta både före och efter jag monterade en tyst papst 12 db fläkt.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur varm är eran xbox?!
Collapse
X
-
Min xbox blir ca 46c när jag har kopplat in fläkten med samma ström som hdd:n och ca 60c när jag har den till "orginalutaget" för fläkten. bara det att när den är med hdd:n låter den mycket och dioderna lyser starkt och tempen är låg. Men när jag kopplar in till andra uttaget så e den nästan helt tyst men lyser dock inte lika starkt och blir runt 14c varmare.
Och så en fråga: är det nån som har nått bra tips på vart man ev skulle kunna sätta in en till fläkt så att man har två st fläktar????
Mvh/Gustav
Comment
-
xboxet kan inte börja brinna utan någon form av modd för det... xxboxet har en "hardware" sak som gör att så fort det blir över...tror det är 70 C så stängs den av tills dess att den är tillrekligt sval för att starta igen, tror den måste ner under 30 för att den ska starta igen.... inte säker.... läste det på *******.com... men det ska tydligen gälla 1.0 o 1.1, inte dom andra, dom lägger av vid 64 65 nånting o börjar köra när dom är vid 50 igen... så är det vettö...
källa:xbox-scene.com och *******.comPS2 med förmodat Messiah 2 chip.
jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...
Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
inte att glömma FF serien ^^
Övrigt:
Xtag: fetalist
Comment
-
Vad är det för fläkt du har nu? Och hur många procent kör du den i? Jag kopplade in en 80mm papst i original kontakten som ja kör på 70%... Men jag skulle vilja kyla CPU mer(nu 62 grader) men fortfarande ha boxen tyst!Original inlägg av BuchwackerMin xbox blir ca 46c när jag har kopplat in fläkten med samma ström som hdd:n och ca 60c när jag har den till "orginalutaget" för fläkten. bara det att när den är med hdd:n låter den mycket och dioderna lyser starkt och tempen är låg. Men när jag kopplar in till andra uttaget så e den nästan helt tyst men lyser dock inte lika starkt och blir runt 14c varmare.
Och så en fråga: är det nån som har nått bra tips på vart man ev skulle kunna sätta in en till fläkt så att man har två st fläktar????
Mvh/Gustav
Comment
-

Comment