Jag vet inte om jag fått allt rätt. Jag lödde i ett alladin 64 åt en granne.Det var svårt som satan jämfört med annat jag lött. Små sketna lödpunkter. När man sätter på boxen så får man blinkningarna som man ska men det verkar inte funka. När bilden går igång så står det ju microsoft och allt är precis som vanligt. Hur är det egentligen. Måste man flasha chipet också? Jag brände ner en superdisc och la i. Den skivan kunde inte läsas. Måste superdiscen ligga som iso fil på cd:n? Vad gör jag fel? Sista gången jag löder alladin utan hetluft.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
alladin (igen)
Collapse
X
-
Re: alladin (igen)
du bränner ju ison som image annars funker det inte...Originally posted by wrc
Jag vet inte om jag fått allt rätt. Jag lödde i ett alladin 64 åt en granne.Det var svårt som satan jämfört med annat jag lött. Små sketna lödpunkter. När man sätter på boxen så får man blinkningarna som man ska men det verkar inte funka. När bilden går igång så står det ju microsoft och allt är precis som vanligt. Hur är det egentligen. Måste man flasha chipet också? Jag brände ner en superdisc och la i. Den skivan kunde inte läsas. Måste superdiscen ligga som iso fil på cd:n? Vad gör jag fel? Sista gången jag löder alladin utan hetluft.
och för att du ska aktivera chippet så måste du hålla in powerknappen i några sekunder... fast de visste du nog redan.AVSTÄNGD: KRINGGÅR *-FILTRET FÖR ATT LÄNKA TILL KONKURRERANDE FÖRETAG
- Citat
- Flag
-
bränna som image. ok , då blir det 3.6 för 3.7 är ju 758 mb typ. Måste köpa 90min cd då. Bättre att ta bort alla skitspel från 3.7 så man kan bränna den på en vanlig 700 mb skiva. Packa upp , rensa och packa ner, sen bränna kanske.NEED FOR SPEED
- Citat
- Flag
Comment
-
När du trycker på startknappen 1 sek, startar då boxen för ett ögonblick för att sedan stänga av & ögonblicket efter startar om igen ????Original inlägg av wrcJag vet inte om jag fått allt rätt. Jag lödde i ett alladin 64 åt en granne.Det var svårt som satan jämfört med annat jag lött. Små sketna lödpunkter. När man sätter på boxen så får man blinkningarna som man ska men det verkar inte funka. När bilden går igång så står det ju microsoft och allt är precis som vanligt. Hur är det egentligen. Måste man flasha chipet också? Jag brände ner en superdisc och la i. Den skivan kunde inte läsas. Måste superdiscen ligga som iso fil på cd:n? Vad gör jag fel? Sista gången jag löder alladin utan hetluft.
Isåfall vet jag vad som är fel.
- Citat
- Flag
Comment
-
Nej , felet var bara att det inte syntes att chipet var aktivt. Den första superdiscen brände jag i 32x och den cd:n fungerade inte. Då trodde jag att jag körde från originalbioset.Sedan brände jag en ny i 4x och den fungerade. Det fanns inga uppgifter på bioset som visade i rutan att man körde på allladinchipet. Men nu är allt frid o fröjd.Original inlägg av oGcMadmanNär du trycker på startknappen 1 sek, startar då boxen för ett ögonblick för att sedan stänga av & ögonblicket efter startar om igen ????
Isåfall vet jag vad som är fel.NEED FOR SPEED
- Citat
- Flag
Comment
-
Ok det var ju bra.Original inlägg av wrcNej , felet var bara att det inte syntes att chipet var aktivt. Den första superdiscen brände jag i 32x och den cd:n fungerade inte. Då trodde jag att jag körde från originalbioset.Sedan brände jag en ny i 4x och den fungerade. Det fanns inga uppgifter på bioset som visade i rutan att man körde på allladinchipet. Men nu är allt frid o fröjd.
- Citat
- Flag
Comment
-
Vad é det för fel när det är så?Original inlägg av oGcMadmanNär du trycker på startknappen 1 sek, startar då boxen för ett ögonblick för att sedan stänga av & ögonblicket efter startar om igen ????
Isåfall vet jag vad som är fel.
- Citat
- Flag
Comment
-
Maila bilden till mig så lägger jag upp den här.
psxcare@netcare.seLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Det löste sig!
Original inlägg av oGcMadmanDet är en kortslutning mella två punkter på chippet, har en bild på det som jag kan mail i fall du har det problemet
Det var ett glapp i en av punkterna på chippet så det uppkom bara när hd var skruvad. Men nu é det löst. Tack för hjälpen
- Citat
- Flag
Comment
-
Alladin Advance problem
Jeg har dette problemet... Kan du sende meg en mail, eller poste bildet slik at jeg kan finne ut hva som skal til for å rette det? Jeg har også problemer med at klokken må stilles på nytt hele tiden.Original inlägg av oGcMadmanDet är en kortslutning mella två punkter på chippet, har en bild på det som jag kan mail i fall du har det problemet
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag skulle också uppskatta om du har lust o maila en bild till mig, du kan kontakta mig på jonas@tranceclubber.com (både mail o msn) eller via Icq 241647819.
Mvh// Jonas
- Citat
- Flag
Comment
-
Ge mig en mail adress så ska jag skicka den direkt.Original inlägg av WhatelseJeg har dette problemet... Kan du sende meg en mail, eller poste bildet slik at jeg kan finne ut hva som skal til for å rette det? Jeg har også problemer med at klokken må stilles på nytt hele tiden.
- Citat
- Flag
Comment
-
Bättre maila mig så lägger jag upp bilden här i trådenLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Här är bilden, tack för den!Attached FilesLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment