Hej, jag har ett Alladin Advance chip i mitt xbox och när jag startar det så kommer det upp en svart ruta och så står det 13 i vänstra hörnet. hur ska jag gå till väga? jag har talas om nån skiva man ska ha stämmer det?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Error 13
Collapse
X
-
http://www.xbox-scene.com/articles/errorcodes.php
Länken antyder att det är något fel med Dashboard.. har du gjort något med hårddisken på sistone ? Formatterat.. installerat.. låst eller låst upp.. bytt ?
Prova att installera om Superdisc..
- Citat
- Flag
-
1. Klä av dig.
2. Smörj in dig med lera.
3. Bränn ISO filen på en DVD eller en CD om du laddat ner light-versionen
4. Dansa en gammal indiandans medan XBoxen bootar på Superdiscen
5. Stå på huvud och gå in i menyn: www.psxcare.com
6. Välj : Install Small drive och håll andan under hela installationen.
- Citat
- Flag
Comment
-
när jag ska ladda hem superdisc på mIRC så står det följande: "-SD-DCC- *** You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer. (150 seconds remaining until timeout)
-SD-DCC- *** You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer. (90 seconds remaining until timeout)
-SD-DCC- *** You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer. (30 seconds remaining until timeout)" vad är det do är fel?
mycket lustigt det du skriv i förr medelandet
- Citat
- Flag
Comment
-
mIRC har en säkerhets funktion som gör att den inte tar emot filer som du inte satt som säkra.. så gå in i: Tools -> Options -> DCC -> IGNORE
Välj : Method = Disabled och tryck OK.
Testa att begära filen igen... nu kommer det plötsligt en pop-up efter stund som frågar om du har begärt denna fil.. tryck Accept..
voila! Du tar emot filen...
- Citat
- Flag
Comment

Comment