Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Error 13

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Error 13

Hej, jag har ett Alladin Advance chip i mitt xbox och när jag startar det så kommer det upp en svart ruta och så står det 13 i vänstra hörnet. hur ska jag gå till väga? jag har talas om nån skiva man ska ha stämmer det?

http://www.xbox-scene.com/articles/errorcodes.php

Länken antyder att det är något fel med Dashboard.. har du gjort något med hårddisken på sistone ? Formatterat.. installerat.. låst eller låst upp.. bytt ?

Prova att installera om Superdisc..

Comment

jag tror alla mina program i dashboarden har tagits bort på nå vis...vad är superdisc då?

Comment

Superdisc är en samling av alla bra-och-ha program till en XBox skapad av Hansi (som sköter detta forum). Titta i översta tråden under Spel & Mjukvara så hittar du hur du laddar ner den..

Comment

men hur gör man sen då när man laddat ner den?

Comment

1. Klä av dig.
            2. Smörj in dig med lera.
            3. Bränn ISO filen på en DVD eller en CD om du laddat ner light-versionen
            4. Dansa en gammal indiandans medan XBoxen bootar på Superdiscen
            5. Stå på huvud och gå in i menyn: www.psxcare.com
            6. Välj : Install Small drive och håll andan under hela installationen.

Comment

när jag ska ladda hem superdisc på mIRC så står det följande: "-SD-DCC- *** You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer. (150 seconds remaining until timeout)
              -SD-DCC- *** You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer. (90 seconds remaining until timeout)
              -SD-DCC- *** You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer. (30 seconds remaining until timeout)" vad är det do är fel?

mycket lustigt det du skriv i förr medelandet

Comment

mIRC har en säkerhets funktion som gör att den inte tar emot filer som du inte satt som säkra.. så gå in i: Tools -> Options -> DCC -> IGNORE

Välj : Method = Disabled och tryck OK.

Testa att begära filen igen... nu kommer det plötsligt en pop-up efter stund som frågar om du har begärt denna fil.. tryck Accept..

voila! Du tar emot filen...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X