Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aladdin Advance Live Programmer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

http://www.xbox-scene.com/tools/tools.php?page=flash
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kommer inte ihåg hur jag kom på det, men funkar gör det.
      Programet hittade jag genom google.

Comment

jag har lött den där sladden och chipet lyser när jag stoppar i USB:n men någon programerare hittas inte. testat på två datorer. och LPT-porten är i full gång, inte avstängd altså. testat med ixia och Aladdin live programmer 1.0, inget händer? vad ska man göra nu då?

Comment

Vad har du för chip? Super aladdin Live eller vanliga Aladdin Live?
          Det står på ovansidan av chippet!
          Pease!

Comment

Hej. Har problem. Precis som cdx873v skriver ovan. Jag har ett super aladdin live och ett vanligt aladdin live. Jag kopplar in det efter att jag startat aladdin programmer eller ixia och chippet lyser blått men inget av programmen hittar chippet. Jag har lött bt till pin 25. Vad är det för fel? Finns det några bra guider för lödning av de här chippen? På ena boxen med superaladdin oflashat startar xboxen original dashen hela tiden och vägrar läsa superdiscen. Grrr.
            Några förslag?
            Mvh Crukzet

Comment

Jag har ett super aladdin tror jag. men jag har löst problemet nu. vet inte hur dock. men jag tror att chippet eller programet är något segt. ixia hittar inte alls chippet. men "aladdin live programer" gör det. och inte direkt. första gången hade jag gett upp och hade den bara igång av slöhet. sen efter ungefär en halvtimme så står det DETECTED i programmet!! sen gick allt smort. testade ett till chip. tog 10 min typ. jäääävligt skumt!

Comment

Samma för mig, nu efter att det suttit i ett tag lyckades aladdinprogrammer hitta det. Det var ju skönt att man tröttnade och inte tog ur det

Comment

Tjohoo!

En kortis. Exakt vad är det för kabel man ska annvända , jag köpte en
                  "Rak kabel 1.5m 25pol hona/hane" eller ska det vara nolmodem kabel ??
                  För iXia o Aladdin Live programmerar progen hittar inget av mina 2 chip och jag har lödit fast en kabel mellan pin25 o BT =)

Comment

Hejdu. Använd ingen kabel utan koppla programmeraren direkt in i parallellporten. Jag kör ECP+EPP och adressen är 378. Kolla att programmet och porten är inställda på samma adress. Starta programmet, jag kör med aladdin. Koppla in programmeraren med chippet påsatt och sedan usbsladden. I början visar min no detected, men efter några minuter visar den detected och då är det bara att flasha
                    Lycka till!!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X