Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aladdin Advance Plus XT lödproblem.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Aladdin Advance Plus XT lödproblem.

Hej alla, håller på att löda mitt nya Aladdin Advance Plus XT chip, men saken är den att jag inte hittar L2 på mitt chip. Det jag kan komma närmast är LCD2.

Just ja, glömde säga att min x-box inte är v1.6

Comment

Du kan nog löda in den som en vanlig aladdin chipp och skippa L2

Comment

Okey...

Vilka punkter ska jag löda där nere på den där det står "fron"? Är det alla eller är det dom 2 längst till vänster, dom 4 längst ner och 2 åt höger längst upp som ska lödas?

Comment

Löd in BT,D0,L1

Comment

Men dom 9 lödpunkterna som är övanför texten "front", vilka av dom ska jag löda?

Comment

Alla

Comment

Hoppas du är säker på detta nu..

Comment

jo så är det... är du osäker kolla på aladdin-*********
                  Pease!

Comment

Men om du tittar på den som är på aladdin********* så har den bara 8 lödpunkter där nere, jag har 9st... :\ Så om jag ska gå enligt deras så måste jag hoppa över den 3.e lödpunkten fårn höger där uppe.
                    Last edited by Tobbelobbe; 2004-10-06, 00:05.

Comment

Det verkar som att den 9 punkten endast går till kontrast potentiometern för LCD displayen. ska du använda Display ?? om inte kan du nog skippa den.
                      Enligt bilden som du har är det ett snik XT chipp utan display drivning för den har ingen display potentiometer monterad.

Comment

asså du dör inte om du löder alla punkterna :P inte boxen heller
                        Pease!

Comment

Testar med alla punkter då.. Återkommer.. =P

Comment

Den hänger sig när man startat med chipet.. När man startar normalt så kommer en ruta upp att man ska kontakta suport... vad göra? :'(

Comment

Opppsss, jag som klantade mig.. Satte kabeln till dvd.n snett.. Så nu startar boxen utan problem med chipet och utan chipet... Takker för all hjälp..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X