Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBMC Dashboard

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Förlåt en idiot-fråga här, men om du verkligen har döpt den till evoxdash.BIN känns lösningen på problemet uppenbar - det ska la vara .xbe

Fast tidigare har du skrivit att du döpt den till .xbe, så så enkelt är det väl inte heller.

Comment

Original inlägg av skinnerbox
      Förlåt en idiot-fråga här, men om du verkligen har döpt den till evoxdash.BIN känns lösningen på problemet uppenbar - det ska la vara .xbe

Fast tidigare har du skrivit att du döpt den till .xbe, så så enkelt är det väl inte heller.
      okej, okej förlåt ja skrev fel... ja menade att ja hade döpt dem te evoxdash.xbe........

Comment

de har grejja sig nu iaf. Det gick inte "göra om" xbmc som var på sd 3.7 för mig... utan det funkade när jag uppdaterade det till senaste versionen!=) så nu harre grejja sig! *jippie* =P

Comment

Funkade inge bra, när jag startar om boxen får jag felmeddelande som följer: F:\Apps\Xmbc\skin does not exist.
          XBMC.log ser ut så här:

08-02-2005 18:52:42 NOTICE starting...
          08-02-2005 18:52:42 NOTICE Q is mapped to:Harddisk0\Partition2
          08-02-2005 18:52:43 NOTICE load settings...
          08-02-2005 18:52:43 NOTICE loading T:\settings.xml
          08-02-2005 18:52:43 NOTICE Getting hardware information now...
          08-02-2005 18:52:43 NOTICE Checking resolution 4
          08-02-2005 18:52:43 NOTICE AV Pack: Scart
          08-02-2005 18:52:43 NOTICE AV Flags: Widescreen
          08-02-2005 18:52:43 NOTICE loading Q:\XboxMediaCenter.xml
          08-02-2005 18:52:45 NOTICE remap Q: to homedir:F:\Apps\Xmbc...
          08-02-2005 18:52:45 NOTICE skinpath F:\Apps\Xmbc\skin does not exist, trying defaults
          08-02-2005 18:52:45 WARNING Emergency recovery console starting...
          08-02-2005 18:52:45 FATAL XBMC Fatal Error:
          08-02-2005 18:52:45 FATAL Invalid or missing <home> tag in xml - no skins found
          08-02-2005 18:52:45 FATAL Init network using static ip...
          08-02-2005 18:52:46 FATAL IP Address: 192.168.0.180
          08-02-2005 18:52:46 FATAL Starting FTP server...
          08-02-2005 18:52:46 FATAL FTP server running on port 21, login: xbox/xbox

har givetvis funnits skinns men av någon anledning går det inte att att öppna den mappen nu. Har flera verrar av xbmc installerade, kan det vara felet?

Murklan
          Murklan

Comment

jo men du måste väl skriva in de där <home>f:\apps\xbmc\</home> i xboxmediacenter.xml filen! öppna den i anteckningar å gör de!

Comment

Längre ner på sidan står allt man behöver göra/veta för att dets skall funka
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Har fått det att funka, tog fasta på "F:\Apps\Xmbc\skin does not exist" och ftp:ade upp proj. mayhem som löste det problemet. Nu när xboxen startar med xbmc har jag ett nytt probem, kommer inte åt F: via FTP bara C: D: E: och Q: vad gör jag för fel!!!!
                Murklan

Comment

Har du ngn F: part?
                  Har du formaterat den?
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Har en F: partition som jag kommer åt från xboxen, kan spela se på film osv, men kommer inte åt den från min PC
                    Murklan

Comment

Kommer inte åt disken efter byte till XBMC dashbord

HJÄLP
                      La över default.xbe och xbox xml filen i roten på c:. När jag nu bootar kommr jag in i typ orginal ms dashbord.

Kommer då inte heller åt någe via ftp för att ställa tillbaka allt.

Vad göra?
                      //Q

Comment

Du ska inte lägga över dom dit utan bara kopiera över dom dit, nu hittar den inte dom filerna i din APPS/XBMC katalog

Comment

Original inlägg av pege63
                          Du ska inte lägga över dom dit utan bara kopiera över dom dit, nu hittar den inte dom filerna i din APPS/XBMC katalog
                          Vet inte om jag fattade fel vad du menade nu men Jo man ska lägga över dom dit. Inte kopiera. Varför skulle filerna behövas på två ställen? Skulle bli otympligt speciellt med xml-filen.. vilka inställningar är det som gäller..

Qadmin. Du glömde kanske att döpa om default.xbe -> lämligtnamnsommittbiosleterefter.xbe
                          Bränn bara en evox-skiva (superdisc går bra) och starta på den. Sedan kan du ftp:a över t boxen

Comment

1. Kopiera in XBMCs default.xbe & xboxmediacenter.xml till c:
                            2. Döp om XBMCs default.xbe i c: till avalaunch.xbe
                            3. Öppna xboxmediacenter.xml på c: och skriv in sökvägen till XBMC. Tex F:\Apps\Xmbc om den ligger där.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X