Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

får snart ett vansinnes

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• får snart ett vansinnes

har en xbox 1.4 eller 1.5, man ska mäta upp mellan lpc pin9 och Jord och se om det ger 3.3 volt med boxen igång och gör den det skall det vara en 1.4v på boxen, dock så mäter min bara upp 1.6volt med pinheadern til duox2 installerad

chippet lyser inte eller blinkar eller något sånt överhuvudtaget

börjar bli väldigt irriterande

någon som har nån idé överhuvudtaget så är alla tips välkommna

mvh
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

vilket diagram har du använt då? 1.4 eller 1.5

följ den här guiden för att ta reda på vilken ver du har:
    http://www.xbox-scene.com/versions_1.php

Comment

jag har naturligtvis följt 1.4 schemat med tanke på att det knappt finns några 1.5or ens
      Xbox 360 samsung extreme firmware
      Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
      PsTWO V14 Matrix infinity
      Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

V 1.4 har en videoencoder som heter CONEXANT
        V1.5 har en som heter FOCUS

Comment

Original inlägg av Manne Lopez
          V 1.4 har en videoencoder som heter CONEXANT
          V1.5 har en som heter FOCUS
          Nej, 1.4 har FOCUS som videochip. Har aldrig sett eller hört talas om en 1.4a med CONEXANT. Det är det som är problemet med 1.4/1.5 att de går inte visuellt att skilja åt. 1.5or sägs vara extremt ovanliga till den grad att vissa påstår att det knappt tillverkades några 1.5or överhuvudtaget.

Comment

Före 2002-08-xx = V 1.0

2002-08-xx - 2002-11-30 = V 1.1

2002-12-01 - 2003-07-15 = V 1.2 - 1.3

2003-07-16 - 2003-08-01 = V 1.4

2003-07-16 - 2004-05-xx = V 1.5*

2004-04-xx - = V 1.6**

* Denna version har en videoencoder som heter FOCUS.
            ** Denna version har en videoencoder som heter XCALIBER.
            Äldre versioner har en videoencoder som heter CONEXANT.

Notera: Att avläsa de olika versionerna med hjälp av datumet är inte 100% -igt säkert.
            Säkraste sättet är att öppna xboxen och med hjälp av videoencoden avläsa versionen.

Comment

som jag skrev v1.0 - 1.4 = Conexant, v1.5 = Focus 1.6 = Xcalibur

PS. har chippat en hel del 1.5-or Dom finns!

Comment

Klart du chippat 1.5r...om du tror att alla med Focus är 1.5....

Enda sättet att se att det är en 1.5 är att kolla om 3.3v och gnd finns på LPC bussen eller inte.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok. Så det ligger inget i att 1.5-or har Focus encoder?

Comment

ok sorry...läste på lite på Xbox-scene de va inte så lätt att skilja på 1.4 och 1.5 som jag skrev tidigare.

Comment

BadRuby: Harkel ska du verkligen göra LPC rebuild på en V1.4?????????????????????

Comment

Ok. Siter också här med en maskin som jag köpt och tänkte chippa, den är tillverkad 2003-07-21 alltså vet jag inte om de är en 1.4 eller 1.5-a (Focus) Finns det någon vänlig själ som kan förklara det här med att mäta med en multimeter? har ingen som helst erfarenhet av detta... Alltså hur man annvänder multimetern och vilka hål på lpc-n man mäter på, vilket som är lätast, kolla om det finns GND eller ström... eller finns det någon riktigt bra guide för detta??

Comment

Brukar förutsätta att såna är 1.4or. Strular det så är det lätt att undersöka och fixa i efterhand.

Comment

För att kolla om man har jord till LPC:n kan man mäta mellan pin2 och tex ett skruvhål. Har man ingen jord=1.5 .
                            Ver 1.4 <> SmartXX v2
                            LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                            IR-Mod<>XBMC

Comment

Original inlägg av Merlin.swe
                              För att kolla om man har jord till LPC:n kan man mäta mellan pin2 och tex ett skruvhål. Har man ingen jord=1.5 .
                              Jo jag fattar principen, men har aldrig haft en multimeter (ska köpa en i morron) men vad ställer man in multimetern på, och om det är en 1.4 vad händer då och om det är en 1.5.... som sagt var: har aldrig gjort de här...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X