Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
OK, jag bytte nyss chip i min box till Duo-X2 o det verkar funka fint men flashdiscen vill inte starta. Det står bara insert cd... Det e en 1.6 som det satt ett Super Aladdin Live i innan. Jag har läst nånstanns att man ska använda cdrw eller dvd-r men det kan väll inte vara så känsligt, eller? Har bränt på lägsta hastigheten som jag kan (8x)
eftersom det står skrivet att det skall vara cd-rw eller dvd-r så är det så det skall vara. dock så är väl flashning via nätverk lättare.. då slipper du bränna över huvud taget. Kolla Rejjo´s guide!
Last edited by housepainter; 2006-03-13, 20:00.
Anledning: stavfel
Du måste bränna på en (ny) cd-rw eller dvd-r eller en (ny) dvd-rw. Rekommenderat är klart dvd-r men om man inte har någon dvd-brännare så är det ju inte så populärt. Då bör du köpa en ny cd-rw och bränna på den.
Annars är det som housepainter säger lättare att flasha via nätverk om du har fått igång flashbios...
Om jag hade fått igång flashbios så hade jag nog varit färdig vid det här laget... Har hållt på i typ 4 dagar med att försöka flasha det jävla chippet...
Måste hårddisken vara formaterad för att man ska kunna göra det här? Jag bytte nämnligen hd samtidigt som jag bytte chippet o har inte gett mig på den ännu...
Tjoho! Äntligen har jag fått igång det lilla aset
Det visade sig vara dvd-spelaren i boxen som var fuckad, som tur var så hade jag en dvd-brännare liggande som jag med lite klurande lyckades koppla in o fixa flashningen med...
Hårddisken hade ingenting med saken att göra kan jag meddela
jag får inte flashningen att funka via nätverk, det kommer bara upp "DHCP FAILD Faling back to 192.168.0.99" och när jag försöker att ansluta till xboxen via datorn med det ip:t så hittar den inget
har du kopplat mellan datorn å xboxet direkt blir det det meddelandet, DHCP faild. annars måste du nog koppla in dig på en router. annars är det bara man skriver in http://192.168.0.99 i webläsaren å har lika ip inställt på datorn typ 192.168.0.98 så ska det funka utmärkt.
Tror inte det spelar någon roll om du kör med router eller inte, en korsad kabel mellan datorn och xboxen fungerar också. Kör du med firefox? Vet inte om det fungerar med den nämligen...
Har du verkligen gjort som rejjo föreslog och ändrat datorns IP till 192.168.0.98 (eller 192.168.0.nåntingannatmeninte99)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
firefox har aldrig funkat för mig när jag har ftp:at, får alltid upp felmeddelande "502 pasv is not implemented", trots att det är rätt lösen och användarnamn. så jag har alltid kört med explorer när jag ftp:ar.
Comment