Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det blinkande ljuset rött/grönt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

fettson@*******.com hehe...såklart

Comment

1.6 och 1.6B är näst intill identiska... Enda som skiljer är minnena... Hynix eller Samsung om ja inte missminner mig... Det som är avgörande är BIOS'en du ska välja sedan... Men kolla så att allting sitter i ordentligt och så... Typ IDE-kabeln kan ju var felvänd o sånt (går att sätta den åt fel håll på moderkortet)... Sen så kan det vara någon lödning som blivit fel...

Comment

jag har ett 1.4 xbox och jag har samma problem, mitt har fungerat mycket länge fast helt plötsligt så funkar det bara inte..
        eller jo, så här ligger det till, köpte halo2 (jag vet inte om det har med det att göra fast jag lirade live, på original biosen och ska fungera, vilket det också gjorde) fast efter det så blinkar det så där först, sen blir det rött
        Sliter ut sladden bak och låter det vara så i 10min och då fungerar det igen.. fast då om jag igen stänger av det så måste jag vänta i 10mmin till för att det ska fungera

öppnade xboxet och chippet satt som det skulle och d0'an var det inge fel på... chippet satt åt rätt håll å det är ett lödningsfritt

VAFFANAPOLI!

Comment

LYSANDE RÖTT:
          Överhettning, hårvaru fel.

Blinkande RÖTT:
          Korrupt eller tom Eeprom.

En utav dom har du råkat ut för... Antingen lyser det rött eller blinkar... Bara att kolla o sen höra me folk som råkat ut för detsamma...

Comment

Det är ju det att om jag nu ville fixa det med eeprom, kan jag bara testa utan problem att fixa det med smartXX? altså så det inte blir mer prob för att jag inte riktigt fattar
            Men hur ska jag nu komma in i settings om det nu inte startar?

Edit: Och hur kan det bara sluta att funka? att det funkar om man väntar verkar bara skumt

Edit igent : Allting löste sig på ett skumt sätt, jag testade med att ta bort chipet och original så funkade det, så då satte jag tillbaka det och nu funkar det felfritt! (lödningsfritt)
            tack och gonatt
            Last edited by Tomteverkstan; 2004-12-09, 01:51.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X