Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min käraste, vad har hänt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Min käraste, vad har hänt?

Hallå, jag har råkat ut för ett missöde.

Här om dagen resetade jag min eeprom (Fråga inte varför)
    När den resetade eep'n så tror jag att ngt gick fel.

ALLT är nu borta, och har inte en aning om hur jag ska få det att funka igen.
    Efter 2dagars intensivt knapprade på datorn och spel kontrollen hittade jag "ED on a Chilp" Mycket braa program. Connectar till boxen och ser att alla partitioner är tomma Men när jag ska överföra från PC till Xbox får jag medelandet "transfer faild".

När jag sedan hade läst igenom 30% av alla forum så la jag märke till att i SmartXX på HDD-Disk tool, så säger den "(Locked, Unlocking not possible)" nere i ena hörnet. Har kollar lite efter någon form av "HDD Unlock" men inte hittat någon som fungerar (som jag fått att fungera).

xbox 1.6 (b) ?
    200gb maxt...
    smartxx v2.0

Är det originalhårddisken?

Om du aldrig låst upp den tidigare, och inte gjort någon eeprom backup, så är den nog bara å kasta...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nej det är inte orginal disken, Det är en 200gb maxtor.

Ja, backup är tagen men problemet kvarstår. Och om disken har vart låst tidigare har jag inte en aning om. Fick den för ca en vecka sen

Comment

Eftersom du tappat bort din unlock key (ligger i eeprom) måste du testa detta istället

http://forum.psxcare.com/support/sho...d+teamassembly

Och så måste du hitta en fungerande eepromimage du kan använda
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Min Hdd key har jag framför mig. Den finns ju på Xbox infos om man http'ar boxen.
          Så då tar vi problemet jag fick nu, Går det att göra den här "startdisken" på en cd-rw ist? Passar ju bra att man inte har ngn floppy :S

Edit:

Eller det var inget ^^

Kom på själv hur man gjorde
          Last edited by Anklimer; 2006-03-06, 18:31.

Comment

Det är nog inte korrekt hdd key eftersom du förstört informationen i eeprom..

Comment

Jo jag märkte det :/ Nu har jag en ny eeprom i boxen, och jag kan nu låsa och låsa upp den som jag vill. När jag flashat in nytt bios (m8plus_16.bin) och ska starta händer det inget, bilden blir bara svart. Vad kan det vara för fel?

Comment

Är du säker på att du flashat in ett eeprom ifrån en 1.6 konsol? Jag har ett 1.6 eeprom du kan få, om det är brist på hyllan din...
                "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Ja, det ska vara ett eeprom till en 1.6. Jag är inte helt 100% dock, då jag fått den. Men om du vill skänka en som du vet är till 1.6 så kan jag ju prova med den. Efter jag satt in den, vad ska göras då? Flash in bios ex, m8plus_16? När jag går in där man flashar bios så står det bara
                  Bios: none
                  Bankname: m8plus_16.bin
                  Men när jag precis har flashat så står det
                  Bios: m8plus_16 :S

Comment

Kan du beskriva för mig hur du gjorde när du flashade in bioset? Kan ju vara så att det är bioset som ligger och sabbar... Eftersom du har fått info på att eepromet är ifrån en 1.6, så lär det ju stämma.
                    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

då har jag andvänt "ed on a chip" eller vad det heter (ftp server) och flyttat filen från datorn till c:\bios på boxen
                      Rebootar boxen
                      sen "Config -> BIOS/bank config -> Flashing menus -> bla bla c:" Väljer filen C:\bios\m8plus_16.bin och sendan program flash now, eller vad det står.

Comment

Snacka om att ta omvägar för att flasha :-)

Starta chippet till SmartXX menyn och se till att det är en vettig ip-adress, t.ex. 192.168.0.123

Sedan kör du http://192.168.0.123 från datorn och använder funktionerna i chippets "hemsida" för att flasha.

Comment

Ditt sätt ska ju funka... Men testa att köra Remote flasher: http://www.smartxx.com/download/soft...Flasher_v5.zip Se till att det står några ip adresser i vitt nere i högra hörnet på smartXX menyn, gör det inte det, så får du ställa in lite under network under config...

Maxtor D-Max 200gig
                          v. 1.6 crystal

Comment

Hann inte se din post, hansi... Jo, det verkar ju lite struligt...

Maxtor D-Max 200gig
                            v. 1.6 crystal

Comment

oki, sitter och goolar lite och ser här det finns någon fil som heter update_3403.bin. Vad är det för något?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X