Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÄNDER IGEN ( fel på spider chipp??? ) BISVIKEN..!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• HÄNDER IGEN ( fel på spider chipp??? ) BISVIKEN..!

ledsen att ja skriver en ny tråd men får ej svar i den andra!!!
    jag va å byta utt mitt chipp idag å polaren köpte ett men som föra tråden det funkar inte den botar om 3 gånger å kommer ens inte dit där man ska läga in bioset men när ja va i butiken ´tänkte ja att tänk omd et blir samma fel så ja köpte en Aladdin Advance LIVE programmerare men när ja koplar chippet till den så funkar det inte där heller den hittar inte chippet!!!
    å eftersom ja inte får svar på mitt mail från psxcare tänkte ja att ni kanske ser dätta här!!! hansi vi pratade i förra tråden och du va vänlig å hjälpte så mycket du kunde men kan du va snäll å hjälpa mig lite till så ja får detta att funka nån gång vill så hjärna få igång detta å ja tycker det e skumt att 3 chipp av 4 inte funkar å alla e installerade på samma sätt varav en (den som funka) kom till bios minyn (där man lägger in bioset) men dom andra 3 botade bara om!!! vad e det som e fel??? mvh mackan

Otur ???

Jag skulle nog vända mej med min Xbox till någon som förstår vad han håller på med
    Ta den i handen å gå in till Hansi så löser sej nog problemet

Comment

hmmm va menar du med det ja har satt i ganska många chipp till och med löt men det e dom här 3 det vart fel på så tror inte det har nått med mig å göra!!!

Comment

Nya spiderchippen har tydligen bytt plats på två ben så att dom inte skall korsas.

På gamla spiderchip sitter kontakten till switchen så att stiften pekar rakt ut från chippet. På de nya spiderchipp sitter kontakten så att den "ligger" ner på chippet och stiften pekar ut åt sidan.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okok men vart får ja tag på Installationsanvisning då???
          fick ingen med den här gången heller???
          fins den på nätet hitter den ens inte på spiders egna hemisda!!!
          mvh mackan
          Last edited by lalamackanlala; 2005-01-11, 15:03.

Comment

http://www.spider*********/manual.html

For Spiderchip v1.1, few wires are inverted to simplify the installation.
            Installation diagram for Spiderchip v1.1 on xbox v1.6/v1.6b

A new version of the tutorial will be online very soon.

For xbox v1.0-v1.5, refer to the old tutorial, except that the D0 is the E wire on the spiderchip v1.1 (instead of the D wire on the spiderchip v1.0)

Dvs: på XBOX 1.6 skall man vänta tills den nya manualen är klar. På äldre XBOX skall man använda E till d0 med de nya chippen istället för D som används på 1.0 chippen.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok men då kommer man få vänta ett tag eller???
              tycker det e konstigt att dom släpper ett chipp som ens inte fins en manual till en :S:S:S
              mvh mackan
              Last edited by lalamackanlala; 2005-01-11, 16:23.

Comment

Spiderchip 1.1 bild för 1.6

Dom har en bild uppe på spiderchips hemsida som man ser punkterna för spiderchip 1.1 på en 1.6 konsol.

http://www.spider*********/spider-v11-xbox16.jpg

Hoppas detta kan vara till någon hjälp lalamackanlala.

Comment

är det så dom nya ska sitta eller??? alltså dom nya chippen på 1.6 boxarna???
                  mvh mackan
                  Last edited by lalamackanlala; 2005-01-12, 16:05.

Comment

NÅn Som Vet???

Comment

bilden heter ju spider-v11-xbox16.jpg så det är nog så 1.1 chippen ska sitta i 1.6 boxarna

Comment

jo har konstaterat att det måste vara fel på dom spiderchippen som psxcar har levererat till mig eftersom att ens inte ALADIN advans programeraren hittar chippet!!!

Comment

Den programmeraren suger iof sig mus så det säger ju inte så mkt. Fungerar en gång utv tio för mig. Har svårt att tro att så många chip skulle vara trasiga, isåfall lär det ju vara en stor del utav hela sändningen som psxcare har fått. Hansi har ni fått in många klagomål på spiderchip på sistone? Annars skulle jag föreslå att du tittat över allt nogrannt igen och om du inte får den att fungera så lämna in den!

Förresten har aldrig sett ett så långt meddelande med så få punkter i som ditt första inlägg mackan =) Var lite svårläst måste jag säga.

Comment

hejsan!!!
                            ok men ja tycker det e skumt för polaren e det samma problem å när ja testade en annan polares GAMLA spider chipp så funkade det i min box!!!
                            varför ja inte gör punkter å min stavningn inte är så bra beror på att ja e dyselektiker!!!
                            mvh mackan

Comment

Spider samma skit som Matrix
                              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X