Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem Vid Flashning av SpiderChip

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem Vid Flashning av SpiderChip

Krisläge! Vad ska jag göra?? Jag satte på Xboxen som är moddad med SpiderChip V.1.0b (1.1) jag tryckte på "Flash Using a Disc" sen öppnades luckan upp och jag satte i skivan med bios.bin och dummy file (50MB). Sen började installationen. När den kom till 100% så stängdes Boxen av och rebootade två gånger och sen började lampan på xboxen blinka rött och grönt. . Nån som vet vad jag ska göra nu??

Köp en spiderchipprogrammerare...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej! Men just nu är det så att när jag startar xboxen med chippet igång så bootar den och blinkar rött och grönt sen händer inget. men hur använder jag Spiderchipprogrammeraren??

Comment

Kommer programmeraren att gör mitt Chipp fungernande igen??

Comment

Det finns manualer för proggaren på spiderchips hemsida. www.spider*********
          Proggaren låter dig flasha in ett nytt bios på chippet även om det inte startar. Så om chippet inte är paj (villket det troligen INTE är) så ska proggaren nog lösa problemet.
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Just nu kan jag inte göra nåt på Xboxen. Den blinkar bara rött och grönt och skärmen är svart. Eftersom jag installerade fel BIOS i den. Kommer SpiderChipProgrammer verkligen att gör allt fungernade IGEN??

Comment

Ja om problemet beror på fel bios i chippet. Tar du bort chippet skall boxen fungera som vanligt. Gör den inte det så har du allvarliga problem med den...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jo har testat! Den fungerar som vanligt utan Chippet. Men när jag sätter in chippet och sätter på Xboxen så blikar lampan rött och grönt. Så har det varit ända sen jag flashade Xboxen. Kan jag styra Xboxen på nått sätt med USB Programmeraren. Kan jag ta bort den nuvarande dåliga biosen och lägga in en ny med Kabeln??

Comment

precis, då behöver inte det nuvarande bioset fungera när du ska flasha.
                  "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Ok Tack! Men då beställer jag en SpiderChip USB Programmerare! E du säker på att det kommer att ordna sig om jag använder Programmeraren?

Comment

än en gång; ja, jag är säker.

Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Comment

De på Console säger att Programmeraren inte fungerar så bra. Men kommer den att funka för mig iallafall för att jag har redan beställt den??

Comment

Vad jag vet av egna erfarenheter så funkar den felfritt. "De på console" kanske inte är tillräckligt tekniskt lagda för att hantera den??

Maxtor D-Max 200gig
                          v. 1.6 crystal

Comment

OK tackar! Hoppas bara att den kommer att funger felfritt. Har lagt ut så jä*** mycket pengar på chippet och allt

Comment

Den första programvaran till den var iaf värdelös. När jag testade så lyckades jag efter mycket mekkande få den att se ut som om den flashade chippet, men jag tror aldrig det fungerade på riktigt. Sedan dess har det kommit en förbättrad programvara, men jag har inte hunnit testa själv.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X