Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur fungerar X.B.I.T lödfritt för alla?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur fungerar X.B.I.T lödfritt för alla?

Skulle vilja få lite reflektioner över chippet innan jag köper det.
    Det märks att det är lite krångligt i början, men funkar det bra när man väl fått det att fungera?
    Tack på förhand.

har två det ena asset fungerar inte på något sätt och vart en dyr historia
    den andra tog 5-7 min att installera och har fungerat klockrent det ska komma andra chip som man skruvar samt skruv adaptrar till endel av dom nya chipen om du inte har blivit klokare så är jag lessen men fungerar allt dvs flashbiten samt du får kontakt så är det en barnlek att installera samt använda
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Comment

tog ca 5 min att flasha och ca 5 min att skruva på plats funkar som det ska..

Comment

för mig tog det 5 minuter att sätta dit.
        tog 5 minuter att flasha, det jobbiga är bara att förstå sig på allt från början.
        men när man väl förstått funkar allt tokbra med flashning, lätt som en plätt.

chipet har fungerat problemfritt för mig..

Comment

det låter bra det där. jag beställde faktiskt igår, hoppas på att få det idag och att det ska fungera problemfritt. spelar det någon roll vilken version av boxen man har, och isåfall hur vet man det?

Comment

nope xbit funkar på alla versioner

Comment

Man skall aldrig säga alla, xbox version 1.6 är inte hackad ännu :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

men jag köpte min för typ ett år sedan, så det lär ju inte vara ett problem? hur kan man se vilken version av xbox man har?

Comment

finns det version 1.6

Comment

Original inlägg av Kivi
                    men jag köpte min för typ ett år sedan, så det lär ju inte vara ett problem? hur kan man se vilken version av xbox man har?
                    Titta på dom 5 sista numren i serienumret:

Serie Nummer v1.0 : XXXXXXX 20, 21XXX
                    Serie Nummer v1.1 : XXXXXXX 23, 24, 25XXX
                    Serie Nummer v1.2 : XXXXXXX 30XXX
                    Serie Nummer v1.3 : XXXXXXX 31, 32XXX
                    Serie Nummer v1.4 : XXXXXXX 33, 34XXX
                    Serie Nummer v1.5 : XXXXXXX 36,40XXX
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

okej. det betyder att jag har version 1.1. kommer x.b.i.t att fungera med det?

Comment

ja.....................

Comment

haha, inte vara sådan!
                          var kan jag få tag i x-ecuter2.4981 då?
                          ursäkta min dumhet men jag fattar, och vet, ingenting.

Comment

Original inlägg av dizazter-mazter
                            finns det version 1.6
                            xboxar med Xcalibur chip istället för dom som används i christal boxar som är 1.5 har Focus eller Conexant.
                            Var i DK i helgen & såg boxar med Xcalibur chip i
                            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av Kivi
                              haha, inte vara sådan!
                              var kan jag få tag i x-ecuter2.4981 då?
                              ursäkta min dumhet men jag fattar, och vet, ingenting.
                              X2 4983.06 är det senaste bioset om du vill ha det

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X