Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får ingen kontakt med modchippet från pc:n

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

såhär är det....

Den svarta är FELAKTIG alla svarta som skeppats med 2.3b pro skall vara felaktiga.
    Jag har en svart sådan.

tror psxcare får ta å posta mej en fungerande "blå" jag.

en klurig fan på forumet gjorde om en IDC kabel och fick det att funka, pinoutsen på den svarta stämmer inte.

You could simply re-crimp the IDC cable

a) Remove IDC connector at faulty adapter end (Carefully).

b) Split IDC wires into pairs, starting from side with red-wire giving (1-2; 3-4; 5-6; 7-8; ... 17-18; 19-20)

c) Then twist each pair such that you get (2-1; 4-3; 6-5; 8-7; ... 18-17; 20-19)

d) Then replace and crimp IDC connector (Carefully)

This should then give you a functional adapter.

or

Make a new cable up as described above. (Means if anything goes wrong you have a backup.)
    en närbild på det svarta fåret.

i textformat då psxcare inte gillar länken, den verkar filtreras bort.
    gjorde mellanslag före co. och uk/ så man kan se länken.
    Kod:
    http://www.martinchris23.pwp.blueyonder. co. uk/images/LPT-FCC_pinout_(good).jpg
    Last edited by mrhex; 2004-01-18, 01:41.

Comment

Här är bilden du försökte länka till
      Attached Files
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag testade att göra om flatkabeln mellan chippet och parallellportsmodulen. Detta tog ungefär 30 min.
        Nu hittar XBM v2.0 chippet varje gång

Comment

Så skickar PSXcare ut nya mellanmoduler till de kunder som fått felaktiga?

Comment

Original inlägg av mrhex
            Så skickar PSXcare ut nya mellanmoduler till de kunder som fått felaktiga?

Det hoppas jag verkligen iaf.. Jag tycker att psxcare borde skicka ut kontakten till alla som har fått fel. Utan att vi måste skicka tillbaka den gamla.. Vad ska ni med den till ändå? Sen slipper ni öppna en massa post. Och ta ett nytt kuvert, skriva adressen, lägga i den pyttelilla modulen. Och sen posta alltihopa. Då måste ni ju tjäna pengar på att skicka dom direkt till dom som vill ha en..
            *kaka*

Comment

Hansi ska man skicka in den till er eller hur ska man göra då? Jag har den svarta kontakten...

Comment

Avvakta lite, min distributör har lovat förse mig med nya kontakter i samband med nästa leverans vi får av x-ecuter 2 chip. Det kan ta någon vecka till, men så fort jag fått dom så skall jag fixa något system så att man bara mailar in sitt kundnummer/ordernummer/fakturanummer så skickar vi en ny. Eller så får man komma in till butiken och få boxen åtgärdad om det är vi som monterat.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X