Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xenium Anvisningar m.m.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Doh!

Får du upp "bakgrundsbilden" så fungerar ju chippet helt perfekt! Du skulle ha ringt oss i det läget istället om du inte orkade läsa xenium os-anvisningen...

Du skulle bara ha tryckt på den vita knappen och sedan flashat in ett bios i chippet genom att bränna en cd-rw med "bios.bin" och navigera runt i menyerna lite. Anledningen till att boxen bootar om efter 5 sekunder är ju att det inte finns något bios på chippet vid leverans...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      Doh!

Får du upp "bakgrundsbilden" så fungerar ju chippet helt perfekt! Du skulle ha ringt oss i det läget istället om du inte orkade läsa xenium os-anvisningen...

Du skulle bara ha tryckt på den vita knappen och sedan flashat in ett bios i chippet genom att bränna en cd-rw med "bios.bin" och navigera runt i menyerna lite. Anledningen till att boxen bootar om efter 5 sekunder är ju att det inte finns något bios på chippet vid leverans...

Jag läste.. Men det stog ingen om att man är TVUNGEN att "flacha" för att få det att fungera!... (inte somg fatta det iaf)

(e nybörjar på detta med Xbox o chippning )

SKal läsa den igen NU!...

Men tack för ditt snabba svar!..
      Last edited by Lefman; 2004-01-30, 01:09.

Comment

Är det inte stöd för 720p via komponent?
        Det som står ovan om stöd till alla kablar finns inte i hembiovärlden.
        Varför skulle det finnas i denna? VGA, komponent och DVI/HDMI stöder progressiv
        signal. Och de skulle förvåna mej om något annan gör det, sen vad som finns för
        xbox har jag inte fått koll på än, förutom de kablar som går att köpa på hemsidan.

Comment

Original inlägg av MegaUser
          Är det inte stöd för 720p via komponent?
          Det som står ovan om stöd till alla kablar finns inte i hembiovärlden.
          Varför skulle det finnas i denna? VGA, komponent och DVI/HDMI stöder progressiv
          signal. Och de skulle förvåna mej om något annan gör det, sen vad som finns för
          xbox har jag inte fått koll på än, förutom de kablar som går att köpa på hemsidan.

Det är inte det vi pratar om, du har läst inläggen i tråden lite väl slarvigt. Det är xenium chippet som inte kan visa sina inbyggda menyer med alla typer av kablar på de nyaste xboxarna.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kanske kommer en Xenium OS Update idag!Dom har lagt ut OS Update manual på deras hemsida idag + att dom "lovat" att uppdateringen skulle komma innan SmartXX skulle släppas,vilket är imorgon.Jaja vi får väl hoppas.
            Kolla här http://www.xbox-scene.com/index.php?...EAFFZFvnRxKtbv
            Vet ej om man får länka så här??Annars får du väl ta bort denna länk,tänkte bara på oss Xenium ägare som äntligen får detta nya OS .
            Last edited by Nijo; 2004-02-19, 15:10.

Comment

Det rimmar väl med att diverse xbox linuxdistributioner börjar få till det med focus-supporten, gentoox nyheterna också :-)

Comment

Original inlägg av Hansi
                Det är inte det vi pratar om, du har läst inläggen i tråden lite väl slarvigt. Det är xenium chippet som inte kan visa sina inbyggda menyer med alla typer av kablar på de nyaste xboxarna.
                Jag har inte slarvläst, jag har inte förstått det som stod i texten!

Comment

Nu har dom släppt Xenium OS Update 1.1,
                  finns på derans hemsida.Uppdateringen kommer i 2 format,1:CD ISO & 2:BIN fil att uppdatera från HDD.
                  Glöm ej att tanka hem OS Update Manual.

Comment

Den finns även här såklart

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12831

Comment

Jag funderar på ett Xenium chip till min Xbox!
                      Vad bör man ha för olika bios i de olika bankerna?

Comment

Det räcker nog med att ha x-ecuter 2 4983.06 i någon av bankerna. Den dagen du behöver fler bios vet du garanterat vilka det skulle vara.

Comment

EvoxM7 kan vara bra som komplement, då vissa spel (inte många) inte funkar med Xecuter2 bios

Comment

Jag har ett xbox limited edition, det silvriga..jag har köpt xenium chippet och den lödfria adaptern.. allt är installerat och när jag startar boxen så ser allt ut som det ska enligt anvisningarna..jag har även uppdaterat xenium OS till 1.1
                            När jag ska lägga in bioset som hansi har tippsat om x-ecuter 2 4983.06 så är allt som det ska fram tills det att man har flashat..då komemr det aldrig upp att man kan välja att spara bioset på bank 1,2,3,4 utan det går abra tillbaka till menyn..om jag däremot lägger in X-ecuter 2 4980.06 så funkar det som det ska..men då när jag går in på banken där det bioset ligger så blinkar boxen rött och grönt..enligt tillverkarna av chippet så betyder det att chippet är dåligt installerat lr trasigt..jg har installerat om chippet två gånger..men det bör väl fungera om menyerna kommer upp osv..vad är det för fel på mitt xbox! jag vill spela nu =D

Comment

V1.0?

Jag har lödtenn i hålen där den lödfria adaptern ska sitta?Jag vet inte vilken verision av xbox jag har för jag hittar inget som talar om det på moderkortet! (jag är väl blind eller nåt). Är det meningen att man ska få bort tennet innan man monterar? det står inget om det i guiden men jag kan inte se att man kan göra på något annat sätt?! Nån som har något vettigt förslag hur man går tillväga!??

Comment

Original inlägg av Chiefo
                                Jag har lödtenn i hålen där den lödfria adaptern ska sitta?Jag vet inte vilken verision av xbox jag har för jag hittar inget som talar om det på moderkortet! (jag är väl blind eller nåt). Är det meningen att man ska få bort tennet innan man monterar? det står inget om det i guiden men jag kan inte se att man kan göra på något annat sätt?! Nån som har något vettigt förslag hur man går tillväga!??
                                Du har version 1.0

Om du kollar i ditt "kit" så ser du c:a 9st små kopparfnuttar. Om man har hål i sin xbox skall man stoppa i dom så att det blir bättre kontakt. Eftersom 1.0:ans hål är igenlödda så slipper man använda dom, adaptern fungerar så det är bara att skruva dit den.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X