Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xenium Anvisningar m.m.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=10602

Kolla tipsen där. Hjälper inte det så kom in med boxen så får vi kolla med våra skivor osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hmm, ja jag har nu läst igenom tråden och gjort ett par tester..... men, nu köpte jag den av er i slutet av april, så jag tar för givet att nyaste biosversioen är installerad? Inlägg som är ett par, tre år gamla och som handlar om biosversioner ignorerar jag helt enkelt?

Jag har inte boxen inkopplat till nätverket, så det är inte heller problemet....

Klocka / datum har jag ställt om, men det hänger ju inte med utan får ställas om nästa gång boxen startas om igen, om man vill att det ska vara rätt.
      Nu startar ju inte spel / filmer även om klockan går rätt, vilket såklart är full logiskt. Spelen / filmerna vet ju inte vilken dag det är eller vad klockan är...

I denna tråd http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231 finns ett inlägg om ändrad lagskrivning vilket gör att ni måste rekommendera enbart vissa bios. Men i denna nya box förutsätter jag att det bios jag kör ska funka?

Jag har startat om boxen ett par ggr med tyska, engelska som det stod i nåt inlägg.

Ändrat till PAL60 har jag inte gjort..... vet inte hur?

Grejen är att jag har 30 mil till Stockholm och hade hoppats på att det skulle gå att lösa på distans.

Frågor: är boxen testkörd hos er? Det säger dig/er inte nåt att man ofta kan se den inledande filmen innan spelet men att det sedan skiter sig? Som sagt; originalspel funkar perfekt. Ingen dvd film eller bränt spel jag testat har startat.....

Är det kört att fixa detta på distans så får jag väl be nån kuning kompis kolla på eländet, men jag tycker i ärlighetens namn det borde gå ändå när jag sitter här med en nyinköpt pryl från er.

//Ortega

Comment

Du kan ringa 08-643 26 13. Prata helst med Dino (pratar bara engelska), han jobbar till c:a 16.00 på vardagar. Annars måste du åka hit med boxen eller skicka hit boxen.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej! Jag undrar om något vet vad som kan vara fel på min klassiska xbox. Den har fungerat felfritt i många år. Men nu beter den sig konstigt när jag försöker starta den.
          Den lyser grönt, stänger av sig. Lyser grönt igen, stänger av sig. Lyser grönt sedan börjar den blinka rött-grönt. Jag har ett lödfritt xenium-chipp installerat. Hoppas att någon kan ge några tips.
          Ps när den hade varit avstängd hela natten så gick den starta men jag kom in på någon installationsmeny där man skulle slå in tid och datuminställningar.

Comment

Original inlägg av Dennisyost Visa Inlägg
            Hej! Jag undrar om något vet vad som kan vara fel på min klassiska xbox. Den har fungerat felfritt i många år. Men nu beter den sig konstigt när jag försöker starta den.
            Den lyser grönt, stänger av sig. Lyser grönt igen, stänger av sig. Lyser grönt sedan börjar den blinka rött-grönt. Jag har ett lödfritt xenium-chipp installerat. Hoppas att någon kan ge några tips.
            Ps när den hade varit avstängd hela natten så gick den starta men jag kom in på någon installationsmeny där man skulle slå in tid och datuminställningar.
            Chippet sitter inte längre som det ska eller har gått sönder...

Ett vanligt problem med lödfria chip är att dom lätt lossnar (om dom får en stöt/smäll av något slag kan dom hoppa loss)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X