Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jäklar!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jäklar!

Hej Hansi, nu är jag här i denna avdelning...

Det var jag som trodde jag hade ett Xecuter3, men kom fram till att det var ett Xenium. Nåväl, jag följde anvinsningar och skulle uppdatera bioset. Nu funkar ingenting! Vare sig jag trycker på eject eller start-knappen - ingenting händer. Shit, vad gör man?

Och jag vet:

If it aint broken, don't try to fix it!

Använde du rätt bios? Vilket använde du? Vilken verison har du?
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

jäälp!

jag använde senaste bios jag hittade 2.3.0? xbox = 1.6.

Nu har jag på nåt vis fått igång det i alla fall. puh!. men jag kommer bara till xeniumskärmen. ska testa nån installationsskiva så får vi se vad som händer....

Comment

nä. nu är det kört igen! mer än nånsin! nu blinkar det bara rött och grönt. eller så stängs den av på en gång. dvd-släden går ej att öppna. urk!

Comment

Om det är en 1.6 så måste du använda bioset m8_16 eller m8_16plus. Vad var det för bios du använde? 2.3.0 har jag inte hört talas om? Om du använder fel bios så händer "onda saker på moderkortet". Tyvärr kan jag inte så mycket om det där men jag kan säga att tyvärr är det inte bra, jag överlämnar resten åt Hansi då han kan det här bättre...

EDIT: Vet dock inte hur det är med Xenium om de har något eget bios...
          Last edited by rejjo; 2005-11-03, 15:30.

Comment

OK. Nu är det så här:
            Vare sig jag trycker på start eller ejectknappen så händer följande:
            Xboxen stängs av och sätts på några gånger och sen står den och blinkar rött/grönt, samtidigt som en annan led hela tiden lyser röd. HJÄÄÄÄÄÄLP!

Comment

Så blir det alltid när något är knas med xboxen / moderkortet, men som sagt, eftersom jag inte vet så mycket om det här så får Hansi hjälpa dig.

Comment

Verkar lite som om chippet glappar för dig... xeniumchippets "os" skall alltid gå att få igång, så du får upp xenium menyn. När du har igång xeniums meny lägger du in bios under "launch menu" (beror lite på vilken version du har)
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jamen nu kommer jag ju inte till xeniummenyn ens!

Comment

Exakt vad gjorde du då från det att du fick upp xeniums meny...
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Eh... Vet inte...

Alltså om vi har ett worst case scenario: att jag har fuckat upp hela skiten. Vad kan man göra då? Ska jag hiva boxen? Får jag slå sönder den?
                      Last edited by bynson; 2005-11-04, 11:48.

Comment

Prova dra sladden en stund, prova starta med alla varianter av power, eject, bara eject. Bara eject borde väcka boxen till xenium menyn.

Annars måste du pilla upp boxen och använda switchen på chippet som tvingar chippet till recovery mode.

Recovery mode fungerar bäst om man har en bra xenium firmware fil i e:\ på hårddisken, annars skall det gå att läsa från dvdläsaren också men det är ju större risk för strul då.

Comment

Men jag skruvar alltså upp boxen, hittar chippet och en switch som jag ändrar på. Startar xboxen så den kommer till xenium-menyn? eller?

Comment

Nej, du kommer in i recovery mode. Med lite tur har du ok firmware i e:\ annars måste du surfa till deras hemsida och hämta senaste och bränna på en dvd-r

Comment

Eftersom att du skriver "hittar chippet" så antar jag att du inte vet var det sitter? När du skruvat upp boxen så sitter det under dvd-trayen, längst till vänster i mitten. Bara så att du inte råkar pajja nåt annat

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X