Alltså jag har inte gjort nåt än. Måste väl köpa / låna såna där torx-mejslar eller går det på nåt annat sätt?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jäklar!
Collapse
X
-
ok. jag hitta switchen. ändra på den. starta boxen. den vill inget. den öppnar dvd-släden. vill den att jag ska stoppa i nåt kanske? testar väl att göra nån skiva då....
led:en lyser inte rött längre i alla fall. utan grönt. alltid något.
- Citat
- Flag
Comment
-
Alltså:
Först blinkar ejectled:en orange, medan xeniumleden är röd
Sen blinkar ejectled:en grön/röd, medan xeniumled:en är grön
jag slänger in en skiva med bios.bin, efter ett tag blir xeniumled:en blå, sen grön igen och sen stängs xboxen av.
Allt medan skärmen är svart.
- Citat
- Flag
Comment
-
Vad har du för menyval, ser du vilken version av xenium os du har?
I de senaste xenium OS (2.0 och senare borde det vara) så har du "Launch menu", det är i den du skall lägga till dina biosar.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Det var så länge sedan jag pysslade med xenium så jag kommer inte ihåg exakt vad menyvalen heter för att lägga in bios i launch menu.
Men lägger du in ett menyval som skall "load from tsop" så startar originalbios när du startar det menyvalet sedan.
Lägger du in något som skall "load from chip" så laddas det bios du lägger in i chippet.
När du lägger in bioset i chippet kan du göra det från en fil på hårddisken eller från en cd/dvd. Om du redan har ett fungerande bios och kan starta boxen till t.ex. evo-x dashboard så är det enklast om du ftp:ar de biosar du vill använda till hårddisken först och sedan bootar om till xeniums meny och lägger in dom i launch menu.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Hua
Pust! Allting är fixat nu. Det trodde jag inte, var på väg att slå sönder alltihop några gånger men lyckades behålla besinningen. Så vad har jag lärt mig av detta då?
Jag hade inte ett xecuter3chip i lådan som jag trodde, däremot hade jag större hårddisk än vad som sades när jag köpte den. 40 extra GB. Och så länge boxen funkar så spelar det väl inte så jättestor roll vilket chip det är?
Hur illa ställt det än kan bli med boxen så verkar det som att det går att fixa, men detta hade jag nog inte fixat utan stöd från hjälpsamma personer här. Hansi och Rejjo, tusen tack!
Det finns ingen riktigt bra instruktion om hur man ska göra med Xenium-chippet, åtminstone ingen som jag har hittat. Kanske skriver en själv när jag har förstått vad jag gjort.
Så, om nån mer har problem som verkar helt kört att fixa så kan det faktiskt gå. Jag trodde verkligen att boxen var död ett par gånger. När led:en lyser röd och det enda man hittar att det kan betyda är "motherboard failure" då blir man lätt nervös....
Och nu ska jag ta och redigera lite i den här tråden så att den kanske kan bli till användning för nån annan också...
- Citat
- Flag
Comment

Comment