Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Subs i XBMC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

hmm

Tack för de snabba svaren,men behålls de inställningarna till nästa gång? Eller måste man göra samma sak varje gång?

Comment

ron! hur ändrar man storlek i xbmp???

Comment

Original inlägg av nitti
        ron! hur ändrar man storlek i xbmp???
        ´

Motfråga:
        Vilken version på XBMC har du? Senaste är från 17/5-05

(Tror att XBMP följer med när man installerar nya versioner på XBMC)

Comment

Original inlägg av ron
          ´

Motfråga:
          Vilken version på XBMC har du? Senaste är från 17/5-05

(Tror att XBMP följer med när man installerar nya versioner på XBMC)
          XBMP följer inte med XBMC..och senaste ändringen i XBMC är fån den 19 (när jag skrev detta) http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.p...xt?view=markup

hur du ändra storleken ...Prova sök i forumet med sökfunktionen.
          Last edited by mysiskatten; 2005-05-20, 10:26.
          Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Original inlägg av Antigonos24
            Du väljer svenska som språk i "config.xml" filen. För att byta font storlek så får du nog byta ut en av .xpr font filerna. Testa dig fram till vilken. För att skapa en .xpr fint fil, så får du be någon som har sdk att göra en åt dig.
            Detta var vad jag hittade när jag sökte i forumet. Går det inte att fixa det på något lättare sätt??

Jag har xbmp 2.4. Finns det någon nyare.
            Last edited by nitti; 2005-05-20, 11:17.

Comment

Original inlägg av nitti
              Detta var vad jag hittade när jag sökte i forumet. Går det inte att fixa det på något lättare sätt??

Vart får jag tag på en nyare xbmp om den inte följer med xbmc?
              Finns det dem som kör XBMP längre? Ja, om du kör det så måste jag tyvärr säga att det kommer inte komma nå nytt XBMP, den sista versionen kom väl för mer än ett år sen. Det är den nyaste du kan hitta. Men som sagt, det är inte farligt att förnya sig, XBMC är ju ljusår mycket bättre.

Comment

Jag har och kan tänka mig att köra xbmc men problemet är fontsizen. Den går bara ställa till högst 28. Visserligen har jag inte uppdaterat xbmc utan kör med den som kom med senaste superdiscen. Vet du om det går att köra större fonsize i senare versioner.

Comment

Original inlägg av rikkarden
                  Finns det dem som kör XBMP längre? Ja, om du kör det så måste jag tyvärr säga att det kommer inte komma nå nytt XBMP, den sista versionen kom väl för mer än ett år sen. Det är den nyaste du kan hitta. Men som sagt, det är inte farligt att förnya sig, XBMC är ju ljusår mycket bättre.
                  Visst är den det. Men då får jag strul med .srt-filerna. De blir förkrympta och lägger sig utanför synbar yta längst ner (utanför bild för det mesta

Comment

Original inlägg av nitti
                    Jag har och kan tänka mig att köra xbmc men problemet är fontsizen. Den går bara ställa till högst 28. Visserligen har jag inte uppdaterat xbmc utan kör med den som kom med senaste superdiscen. Vet du om det går att köra större fonsize i senare versioner.
                    Nu vet jag inte, men jag tror rätt säkert att versionen som följer med superdisc är rätt gammal.
                    Du kan ha font size 28, men sen kan du förstora den 100%, då blir det rejält stor undertext och behöver man större än så är det optikern som gäller.

Comment

du kan även ha nu köra med TTF fontar Arial, Verdana, Tahoma osv osv osv så stoppa bara över en TTF font typ jumbosupersize.ttf och kör den på 28 och bokstäverna är lika stora som tvn om du vill..

TTF fontarna lägger du under mappen /xbmc/media/fonts/ (du måste skapa en mapp som heter fonts)

TTF fontarna ser bättre ut än bitmap ...du måste ha en ny XBMC från 18maj för att det ska fungera perfekt.

Själv tycker jag vanlig Arial.ttf ser bäst ut och är nog stor i 22, testade sätta vanlig arial till 28 tå blir det ju så stort att texten blir tre rader och går utan för ibland.
                      Last edited by mysiskatten; 2005-05-20, 12:58.
                      Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Precis, testa att ändra storleken på undertexten, man kan också zooma undertexten i "inställningar--mina filmer--undertexter"

Comment

Tack för alla tips.

Comment

Nu får jag bra storlek på texten men jag får inte TTF fontar att funka. Jag fick inte tag på någon XBMC från 18:e maj så jag kör en från 11:e. Arial.ttf låg med under /xbmc/media/fonts/ men väljer jag den så får jag ingen textning.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X