Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Python-mappen la jag i rooten på xbmc.
    tvguide-mappen la jag i rooten på xbmc.
    tv.guide.py ligger i xbmc/scripts
    listing.xml ligger i tvguide-mappen

Comment

Och det ända som händer när du försöker köra tv.guide.py är att det står "running"?

Prova att plocka bort listing.xml.

Om den är felaktig kan den ställa till problem, för att programmet ska starta även utan den.

Comment

Har testat både utan listing.xml och med den.

När jag trycker på tv.guide.py så ändrar den namn till tv.guide.py (running) och trycker jag igen så står det tv.guide.py (stopping) och så blir det bra igen.
        Men om jag låter den stå på running så hänger den sig efter kanske ca 5-10 sek.

Comment

Alltså, ja de kan ju vara nått annat. Men det låter som om du inte lagt in Python rätt.
          Kika på mitt 8:e inlägg i denna tråd och kolla en extra gång så du har lagt alla filer rätt. Annars kanske du har nå fel på Python så du ska tanka hem det igen och lägga in...Prova med de, och funkar inte de då vettefan

Comment

Så här ska python mappens struktur se ut...
            (alla som har - efter sig är mappar, resten filer...)

xbmc-
            python-
            lib-
            spyce-
            modules-
            tags-

CHANGES
            Cookie.py
            fcgi.py
            installHelper.py
            LICENCE
            makefile
            README
            RELEASE
            run_spyceCGI.py
            run_spyceCmd.py
            run_spyceModpy.py
            spyce.conf
            spyce.mime
            spyce.nsi
            spyce.nsi.in
            spyce.py
            spyce.spec.in
            spyceApache.conf
            spyceCache.py
            spyceCGI.py
            spyceCmd.py
            spyceCompile.py
            spyceConfig.py
            spyceException.py
            spyceLock.py
            spyceModpy.py
            spyceModule.py
            spyceTag.py
            spyceUtil.py
            spyceWWW.py
            spyceXbmc.py
            THANKS
            tree.py
            verchk.py
            python23.zlib
            Last edited by ktd; 2004-06-10, 23:39.

Comment

vadå, ska python23.zlib ligga direkt under xbmc? Den ska väl ligga i pythonmappen?
              Men alltså, jag tror inte det är nåt fel på python eftersom jag kan köra andra script.

Comment

Nä, det ska den inte. Glömde in indragning där...

Nä, då borde det funka. Du kanske har en gamal python installation?
                Nått fel har du i din XBMC eftersom dom flesta andra kan köra det...

Om bara Hansi gav mig uplaod rättigheter så kunde jag ladda upp mitt python biblotek...
                Last edited by ktd; 2004-06-10, 23:42.

Comment

Om du behöver ett fungerade python... Kolla under uppdatering #2 i mitt första inlägg...

Comment

Hade samma.. antagligen för att jag ganska dagligen uppdaterar min xbmc. Kör med wincvs och kompilerar själv.
                    Funkar iaf inte.. ger upp snart.

Comment

* UPPDATERING #3 *

Glömde säga att om du vill ha lite mindre text i TvGuiden så öppnar du tv.guide.py och ändrar
                      self.font = 'font14'
                      till
                      self.font = 'font13'.
                      Jag tycker att TvGuiden blir mer lättläst så...

Comment

Suck!
                        Nu har jag installerat om hela XBMC. Dragit ner senaste CVS och kompilerat. Dragit över ktd's pythonmapp men fortfarande står det bara running när jag trycker på scriptet. Vad är det som är fel??!
                        Nån som har lust kan ju adda mig på icq: 9412268 eller msn: patrik_ahlberg83@*******.com.

Comment

Ar i USA nu men om det inte lost sig tills jag kommer hem om typ 2 veckor sa addar jag dig...

Comment

hu nu börjar jag tröttna på det här.
                            altså var f_n finns tv guide nånstanns i xbmc
                            eller e d meningen att man ska behöva gå in i boxplorer för att man ska hitta den.den finns i alla fall inte med i mediacenter =(
                            håller på att försöka följa guiden till autouppdaterande tv guide
                            har ett annat problem också har kommit till steg nio tror jag det är.där man kan se om scriptet funkar men inte kommer det nån listing.xml i tv guiden när jag kör py filen ifrån general\settings\scripts =(

Comment

Men alltså...Du skriver att du håller på att försöka följa guiden. Då tycker jag du ska börja med punkt 1:

1. Börja med att installera Tvguiden i XBMC.

Det kanske ger dig svar på en del av dina frågor.

Comment

jo natuligtvis har jag börjat på punkt 1 i guiden jag har installerat tv guiden i xbmc men jag undrar vart den ska synas nånstanns.för jag ser inte tv guide nånstanns i xbmc jag har ju bara my videos my music osv.jag har väl gjort nåt fel antagligen.jag försökte i xbmp förut utan framgång dock.där skulle man redigera någonting från false till true tror jag det var.ska man göra nåt sånt i xbmc också?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X