Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Än så länge finns inget enkelt sätt att kopiera filer via smb men så fort det kommer en python modul för det så ska jag kika på det...

Comment

• Jätte schyst att du kollade...synd att det inte finns någon modul för det ännu, men så ofta som XBMC uppdateras så gröjer det väll inte alltför länge..

Comment

• o2grabber 1.0.6

O2grabber 1.0.6 is now availible for download.

Some of the new features include:

Program categories; Sweden,Norway and Denmark
        "Use extended info" for Norway and Denmark
        New extended info tags; prevoiusly-shown and episode numbering
        Premiere tag option; lets you mark each program that isn't previously shown with the premiere tag
        Improved error handling
        Logfile
        Grabbing with commandline -grab now blocks all pop-up messages; info is written to logfile only.
        New channels and channel icons
        Donation icon (hopefully one of the most used features )
        Progress identifier status; lets you see what the grabber is doing
        Ftp upload capability; upload to ftp server directly from o2grabber
        Added support for proxy
        Added -cfgfile command-line; lets you specify which configuration to use when grabbing
        DTD reference; If found in the program directory, o2grabber automatically adds a reference to the DTD file.

You can get the new o2grabber at http://o2grabber.o2design.se

//Fredrik

Comment

• Original inlägg av oxy23

New channels and channel icons
          Jag använder detta program tillsammans med tvGuide i XBMC och det fungerar helt perfekt Men jag har en fråga ang ikonerna, jag lyckas inte ladda ner några?? Fungerar det för er andra?

Comment

• TvGuiden i XBMC kan ändå inte visa ikoner...

Comment

• Jag har skrivit om scriptet lite så nu kan det visa ikoner för de olika kanalerna. Så det vore jättebra om man kunde få hem ikonerna med o2grabber och inte som nu leta och lägga in dem själv för alla olika kanaler.

Comment

• Original inlägg av AnDy67
                Jag har skrivit om scriptet lite så nu kan det visa ikoner för de olika kanalerna. Så det vore jättebra om man kunde få hem ikonerna med o2grabber och inte som nu leta och lägga in dem själv för alla olika kanaler.
                Det där ser ju jättesnyggt ut!
                Skulle du vilja dela med dig av informationen hur man får en sådan layout och design?

/Martin

Comment

• Original inlägg av oxy23

You can get the new o2grabber at http://o2grabber.o2design.se

//Fredrik
                  Efter att ha uppgraderat till version 1.06 så får jag inte upp kanalnamnen i den vänstra kolumnen.
                  Istället står där "display error" på varje rad.
                  Själva programinformationen verkar vara okej.

Någon som vet vad detta kan bero på?

/Martin

Comment

• 1.06 skriver inte " lang="sv"" i display-taggen längre. Ändra i tvguide.py rad 86

/Per

Comment

• Original inlägg av amahay
                      1.06 skriver inte " lang="sv"" i display-taggen längre. Ändra i tvguide.py rad 86

/Per
                      Tack för ditt svar!

Jag är inte så hemma på det här programspråket, tyvärr.
                      Kan du visa hur det ska se ut för att fungera?

Så här ser min rad 86 ut:

display = search('<display-name lang="sv">(.*?)</display-name>',channels.group(0))

Stort tack på förhand!
                      /Martin

Comment

• Ok, kan jag väl:
                        display = search('<display-name>(.*?)</display-name>',channels.group(0))

Comment

• Aha, den skulle bort.
                          Då ska jag testa det.

Tack för det snabba svaret!

/Martin

Comment

• Det fungerar nu! Tack för hjälpen!

/Martin

Comment

• Vill ha bilder som andy :-(

TACK Ktd för en helnajs guide! Fick den att fungera nästan direkt.
                              Läste lite om vad andra skrivit och frågat sen, och då fungerade
                              det precis som det ska. Men jag är som alla andra inte "helt" nöjd.
                              Skulle SÅ GÄRNA vilja ha bilder med till program-namnen!

Är det ingen som har klarat det där med bilder på kanalerna?
                              Skulle vilja ha dem framför varje kanalnamn som andy gjort (se lite ovan).
                              Har kollat i alla möjliga filer, men hittar inte var jag ska ändra.
                              Som det är nu så har jag ställt in att jag vill ha bilder till.
                              Så i min listning.xml så finns ju länkar till bilderna. Men som sagts
                              tidigare så vill ju inte xboxen visa dessa bilder.
                              Någon tidigare så att det har med inställningar i python-mappen att
                              göra, stämmer det? Kan någon hjälpa mig med hur jag ska göra för att
                              visa bilderna?

Tacksam för snabbt svar, spricker snart :-) // jojjozzz

Comment

• Jag har ikoner på kanalerna...

Det är ganska lätt att fixa. Jag vet inte hur det är med rättigheter av tvguide.py annars skulle jag kunna lägga upp mitt script här. Jag har även fixat färgkodning till programkategorierna.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X