Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hade varit SÅ SCHYSST!!!

Men amahay, då kan du ju maila det till mig.
    Så blir det inte fel med några rättigheter eller så.
    Du kan maila till:
    jojjo_z@*******.com
    Ska vara h o t m a i l där uppe.
    Använder även den adressen till min msn.
    Hoppas det ordnar sig och att inte en massa andra
    har kul med min mailadress nu :-)

Tack för hjälpen, det hade varit SÅ SNÄLLT!!!

// jojjozzz

Comment

• Är det ingen annan som har fixat så att man kan se bilder till kanal-namnen?!?
      PLEASE!!!

Comment

• Original inlägg av amahay
        Det är ganska lätt att fixa. Jag vet inte hur det är med rättigheter av tvguide.py annars skulle jag kunna lägga upp mitt script här. Jag har även fixat färgkodning till programkategorierna.
        Det är open source så du kan lägga scriptet här!
        Är oxå intresserad av det...

Comment

• bra jobbat med guiden, men jag önskar att det fanns ett script som inte behöver nån ftp server, eller o2grabber etc etc.

Det fanns ju en sådan tv-guide i en tidigare XBMC, som funkade fin fint. den tog tv-guide ut ifrån vilket språk man hade inställt i XBMC.

Men hursomhelst mkt väl jobbat med guiden.

edit:

Hittade den gamla tv guiden, TVnu.py i 2004-11-15 versionen av XBMC.

Kopierade över scriptet och imagemappen i scripts directoryt editerade så jag fick en genväg till den. funkar fin fint.
          Last edited by mrhex; 2005-02-06, 00:53.

Comment

• Jag får upp alla prgram ok men i programmenyn står det bara display error.
            Vad beror detta på?

Comment

• Kolla på inlägg #113 och ner...

Comment

• Original inlägg av mrhex
                bra jobbat med guiden, men jag önskar att det fanns ett script som inte behöver nån ftp server, eller o2grabber etc etc.

Det fanns ju en sådan tv-guide i en tidigare XBMC, som funkade fin fint. den tog tv-guide ut ifrån vilket språk man hade inställt i XBMC.

Men hursomhelst mkt väl jobbat med guiden.

edit:

Hittade den gamla tv guiden, TVnu.py i 2004-11-15 versionen av XBMC.

Kopierade över scriptet och imagemappen i scripts directoryt editerade så jag fick en genväg till den. funkar fin fint.

Jag har oxå letat eftertv-gudien utan grabber o.s.v. men utan resultat. Snälla, hygglo lägg upp scriptet här eller kontakta mig på kentha@*******.com. försöker även att förstå python så jag skulle uppskatta att få en vink om hur du kodar en genvägs-knapp.
                Håller även med om att denna tutorial är välskriven och jag hade inga problem med att få igång detta, bara et problem. Kan någon förstå varför jag måste deleta listings-filen från xboxen varje dag, annars kommer guiden upp tom efter att jag bootar om boxen efter uppdatering ( 10:00 varje dag ). Wierd or????
                Hoppas ni förstår mitt problem. om det behövs något mer för er experter att knäcka detta, snälla hör av er.
                Tackar så hemskt mycket på förhand.
                Kentha

skulle vara en känd mail adress från microsoft punkt com

Comment

• Original inlägg av ktd
                  Det är open source så du kan lägga scriptet här!
                  Är oxå intresserad av det...

Jag med!!!!!!!
                  Hygglo kom igen då.
                  Kentha

Comment

• Original inlägg av TheMaker999
                    Kan någon förstå varför jag måste deleta listings-filen från xboxen varje dag, annars kommer guiden upp tom efter att jag bootar om boxen efter uppdatering ( 10:00 varje dag ). Wierd or????
                    När du får upp så gå in med en ftpklient och kolla datumet på listing.xml på boxen.
                    Jag har gjort så att den jämför datumet på filen med aktuellt datum på boxen.
                    Om inte din klocka på boxen är felställd borde den kopiera in den nya...

Comment

• Kanalbilder i TvGuiden

Tjena!
                      Har precis köpt Xbox och moddat den och jag måste säga att detta forum har hjälpt till en del finns svar på nästan allt! Tvguiden funkade prefekt från början om man gjorde enligt guiden. Tack ktd!

E det någon som har scripten amahay eller AnDy67 har skrivit så man får in bilderna oxo eller om någon av er grabbar e online kan ni inte skicka det till mig wallediver@h o t m a i l.com

AnDy67 visar ju oxo en fram i programinfot hur får man dit den?

Min ser ut så här nu vore schysstare med en centrerad frame..

Comment

• TvNu script direkt mot nätet

Såg att det var några som ville ha bilder och ville ha ett rent script och plocka ner info direkt från nätet och slippa FTP servrar och Https servrar.

Bifogar 2 bilder.

Fördelar mot o2grabber: Tar 1 min att installera, plockas direkt från nätet, uppdaterar sig själv. Displayar bilder

Nackdelar mot o2grabber: Ingen info bakåt i tiden, (hämtar all info från tv.nu), Ingen info för nästa dag eller längre.

La upp scriptet och lite extra ikoner jag laddat ner.

TvNu.zip
                        Program_Icons

Comment

• Dunderbra!!!! Hade detta script i en tidig ver. men fick inte igång det ordentligt. Nu funkade det direkt. Som sagt, man saknar överblicken från grabber ver. men den här är snyggare.
                          Än en gång, Hygglos lägg upp det modifierade scriptet på grabber-guiden med ikoner. STORT tack i förväg.

OCH KTD. Glömde tacka dig för din hjälp med klockan. Det funkar j-bra nu.
                          STORT tack.
                          Last edited by TheMaker999; 2005-02-13, 18:42. Anledning: Dåligt minne

Comment

• >Waleij

Ändra y-värdet på panel2.png till 47 så blir det hela mycke bättre det lovar jag

self.addControl(xbmcgui.ControlImage(158,47,530,450, 'panel2.png'))

Comment

• Tack för guiden till tv guiden den funkar jätte bra
                              men kan man ändra port nr till ftp från 21 till något annat har testat skriva
                              192.168.02:xxxx men det fungerar inte och
                              finns det någon som har fixat in bilder i stället för kanal namn OCH[U] kan dela med sig av det åt oss alla som är intresserade av det vore det jättesnällt

Roger

Comment

• Bättre överblick? Waleij?

Tänkte höra med Waleij eller nån annan om man kan använda Waleijs script o få en överblick över flera kanaler samtidigt, eller om man måste bläddra mellan kanalerna? Finns det nåt annat script med överblick som e lika bra som detta annars?

MvH Svan

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X