Jag får "NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND" när jag försöker gå in i min mapp, jag har file and printer sharing..... Har godkänt xboxen i min brandvägg jag har ingen XP brandvägg igång. Jag kan komma åt mina mappar igenom Workgroups (smb) på boxen men alltså inte igenom min mapp jag skapade igenom guiden?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
smb guide på svenska uppe...
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Lust att hjälpa mig med SMB, har gjort allt som står i guiden. Får bara "accsess denied" hela tiden.Original inlägg av BebbeDenna guiden var ännu tjusigare än den förra. Härligt jobbat!
Själv har jag fixat min redan. Jätte kul när man fick igång grejerna. Använde den säkra varianten.
Ha´d gott!
/Bebbe
mvh
/ante"Turbo, vad annars?"
- Citat
- Flag
Comment
-
Du måste ha glömt ngt, jag kör själv på "pro" och det funkar jätte bra. Gjorde om det som senast föra veckan och inga problem.... Ta en extra titt på all konfig du gjort o kolla med guiden igen... Annars får du skriva igen....Original inlägg av taboojag kör pro...men när jag utfört allt som det står här och går in på "valfri namn" så får jag "access denied"
TÄnk på att om du sitter bakom en brandvägg måste du ha en regel som ger till xboxen som ger access och "prata" med resten av ditt nätverk.
- Citat
- Flag
Comment
-
hmmm.... jag sitter bakom en router...räcker det med att jag öppnar port 1400 ?Original inlägg av tiito78Du måste ha glömt ngt, jag kör själv på "pro" och det funkar jätte bra. Gjorde om det som senast föra veckan och inga problem.... Ta en extra titt på all konfig du gjort o kolla med guiden igen... Annars får du skriva igen....
TÄnk på att om du sitter bakom en brandvägg måste du ha en regel som ger till xboxen som ger access och "prata" med resten av ditt nätverk.
jag kommer in via flashfxp...trodde det skulle räcka, eller?
nu när jag tänker efter så e alla portar öppna på routern...med andra ord e firewallen disabled...men den ger mig ändån samma svar...
- Citat
- Flag
Comment
-
hmmm...
jo jag har följt den steg för steg...ny kör jag variant 2...den säkra...
mappen e utdelad (den har en hand under) men nu får jag NT status object name not found
What could it be???
med resurs namn...vad innebär då? mappnamnet?
- Citat
- Flag
Comment
-
ja precis, mappnanmet, högerklicka på mappen, och kolla så att namnet stämmer överäns med det du skrivit i xml. filen. Citat från guiden:
"Se till att du har "File and Printer Sharing for Mickrosoft Networks" i kryssat. Annars kommer du att få ett felmeddelande (NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND) när du försöker komma åt fina filer från xboxen." (detta gör du under egenskaper för nätverksinställningarna)
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av tiito78ja precis, mappnanmet, högerklicka på mappen, och kolla så att namnet stämmer överäns med det du skrivit i xml. filen. Citat från guiden:
"Se till att du har "File and Printer Sharing for Mickrosoft Networks" i kryssat. Annars kommer du att få ett felmeddelande (NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND) när du försöker komma åt fina filer från xboxen." (detta gör du under egenskaper för nätverksinställningarna)
jo tack...men den är i kryssad...men den vill ändån inte...
den hittar mappen via "auto detect xsmb" men inte via den inställning som jag gjort...
mappen heter "vidz" och sökvägen är "g:/vidz" ska man kanske skriva sökvägen??
så här ser det ut:
<bookmark>
<name>Music Vidz</name>
<path>smb://xbox:junkie@PS2/vidz</path>
</bookmark>
det kanske ska se ut så här eller:
<bookmark>
<name>Music Vidz</name>
<path>smb://xbox:junkie@PS2/g:/vidz</path>
</bookmark>
tacksam för svar
- Citat