Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

smb guide på svenska uppe...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag får "NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND" när jag försöker gå in i min mapp, jag har file and printer sharing..... Har godkänt xboxen i min brandvägg jag har ingen XP brandvägg igång. Jag kan komma åt mina mappar igenom Workgroups (smb) på boxen men alltså inte igenom min mapp jag skapade igenom guiden?

Comment

Det fick jag när/om jag har ÅÄÖ i mappnamnen
      skriv in din sökväg så får vi se hur du gjort
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Har löst mitt probb jätte simpelt nästan pinsamt fel namn på mappen sigh, jag som letade mig trött i brandväggen först.
        Tips gör detta när du känner dig pigg & kry :P

Comment

Original inlägg av Bebbe
          Denna guiden var ännu tjusigare än den förra. Härligt jobbat!

Själv har jag fixat min redan. Jätte kul när man fick igång grejerna. Använde den säkra varianten.

Ha´d gott!

/Bebbe
          Lust att hjälpa mig med SMB, har gjort allt som står i guiden. Får bara "accsess denied" hela tiden.

mvh

/ante
          "Turbo, vad annars?"

Comment

Original inlägg av rikkarden
            Två av två fel har hitils berott på brandväggar.
            behöver hjälp med smb, nåt du kan ? får bara "accsess denied" hela tiden..

//ante
            "Turbo, vad annars?"

Comment

Vilken Windwows-version har du? Tror inte SMB funkar alls i Home-varianten, bara i Pro (jag kör Pro själv)?

Det funkade klockrent för mig efter att ha följt guiden.

Comment

jag köpte precis en xbox. I menyn kan jag inte gå in på mediacenter, det är rött. Varför kan jag inte det om det står med?
                Banned: Spammat länk med referral/affiliate kod

Comment

jag kör pro...men när jag utfört allt som det står här och går in på "valfri namn" så får jag "access denied"

ngn som kan tänka sig att hjälpa mig??

adda mig gärna på icq: 123983707

Comment

Original inlägg av taboo
                    jag kör pro...men när jag utfört allt som det står här och går in på "valfri namn" så får jag "access denied"
                    Du måste ha glömt ngt, jag kör själv på "pro" och det funkar jätte bra. Gjorde om det som senast föra veckan och inga problem.... Ta en extra titt på all konfig du gjort o kolla med guiden igen... Annars får du skriva igen....

TÄnk på att om du sitter bakom en brandvägg måste du ha en regel som ger till xboxen som ger access och "prata" med resten av ditt nätverk.

Comment

Original inlägg av tiito78
                      Du måste ha glömt ngt, jag kör själv på "pro" och det funkar jätte bra. Gjorde om det som senast föra veckan och inga problem.... Ta en extra titt på all konfig du gjort o kolla med guiden igen... Annars får du skriva igen....

TÄnk på att om du sitter bakom en brandvägg måste du ha en regel som ger till xboxen som ger access och "prata" med resten av ditt nätverk.
                      hmmm.... jag sitter bakom en router...räcker det med att jag öppnar port 1400 ?

jag kommer in via flashfxp...trodde det skulle räcka, eller?

nu när jag tänker efter så e alla portar öppna på routern...med andra ord e firewallen disabled...men den ger mig ändån samma svar...

Comment

Jag fick samma felmeddelande när jag gick efter den förenklade guiden. Felar var att ingen katalog var korrekt utdelad. Kolla i utforskaren om katalogen har en lite "flamma" (vilket anger att den är utdelad).

/Oscar

Comment

Precis kolla ifall du delat ut katalogen rätt, då menar jag rätt resursnamn. Lycka till....

Comment

hmmm...

jo jag har följt den steg för steg...ny kör jag variant 2...den säkra...

mappen e utdelad (den har en hand under) men nu får jag NT status object name not found

What could it be???
                            med resurs namn...vad innebär då? mappnamnet?

Comment

ja precis, mappnanmet, högerklicka på mappen, och kolla så att namnet stämmer överäns med det du skrivit i xml. filen. Citat från guiden:
                              "Se till att du har "File and Printer Sharing for Mickrosoft Networks" i kryssat. Annars kommer du att få ett felmeddelande (NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND) när du försöker komma åt fina filer från xboxen." (detta gör du under egenskaper för nätverksinställningarna)

Comment

Original inlägg av tiito78
                                ja precis, mappnanmet, högerklicka på mappen, och kolla så att namnet stämmer överäns med det du skrivit i xml. filen. Citat från guiden:
                                "Se till att du har "File and Printer Sharing for Mickrosoft Networks" i kryssat. Annars kommer du att få ett felmeddelande (NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND) när du försöker komma åt fina filer från xboxen." (detta gör du under egenskaper för nätverksinställningarna)

jo tack...men den är i kryssad...men den vill ändån inte...

den hittar mappen via "auto detect xsmb" men inte via den inställning som jag gjort...

mappen heter "vidz" och sökvägen är "g:/vidz" ska man kanske skriva sökvägen??

så här ser det ut:

<bookmark>
                                <name>Music Vidz</name>
                                <path>smb://xbox:junkie@PS2/vidz</path>
                                </bookmark>

det kanske ska se ut så här eller:

<bookmark>
                                <name>Music Vidz</name>
                                <path>smb://xbox:junkie@PS2/g:/vidz</path>
                                </bookmark>

tacksam för svar

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X