Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får ni Xlink KAI att fungera i Xbmc?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Får ni Xlink KAI att fungera i Xbmc?

Jag verkar ha problem med att få Xlink Kai att fungera i XBMC v.1.1.0 (2004-10-17).
    Jag kör med två nätverkskort i min pc, har laddat hem programmet "xlink kai evo 7", och har ställt in detta program efter de anvisningar som finns på XBMC's hemsida (online manual). Dock händer ingenting i XBMC när jag kör spel eller browsar i xlink sektionen. Det verkar iofs vara en instruktion till en äldre version av XBMC.
    Dock verkar det fungera betydligt bättre om jag kör Xlink Kai evo 7 i "default use"-läget på PC:n. Då får jag i alla fall upp lite olika spel i t.ex. Halo. Jag kan däremot inte connecta till spel, men jag ser i alla fall en del aktiva användare.

Det känns som om det borde finnas en bra guide någonstans, men jag kan inte hitta den. Om någon vet vart en sådan finns, eller ändå vet hur man gör, är jag mycket tacksam för all hjälp.

Med vänliga Hälsningar

Tjenare, jag är oxå lite nyfiken på detta, jag läste dock att man med senaste cvs:n av xbmc inte behövde ha pc-programvara ? stämmer detta?

/skerk

Comment

Jag gjorde en build i natt och nu funkar KAI så jäkla bra!
      Äntligen kan man skapa rum, joina lösenordsskyddade rum osv. med XBMC...

Comment

är du med på sourceforge o utvecklar eller drar du ner sourcen o kompilerar själv?
        jag vet att jag inte får fråga men finns "din" build ngnstans för nedladdning? eller är det " de vanliga ställena" som gäller?

/s

Comment

Jag laddar ner cvsen och kompilerar själv. Lägger inte ut några builds.

Comment

vilken kompilator kör du med?
            lär väl inte funka med pc-kompilator va?

Comment

Man måste ha Microsofts Xbox kompilator.
              Den släpps bara till utvecklare men som vanligt finns allt att få tag på på annat sätt...

Det är därför XBMC teamet inte släpper builds eftersom XBMC är kompilerat med oliaglig programmvara...

Comment

Original inlägg av ktd
                Jag gjorde en build i natt och nu funkar KAI så jäkla bra!
                Äntligen kan man skapa rum, joina lösenordsskyddade rum osv. med XBMC...
                Jaha, ktd, så du menar att var och en måste sitta och kompilera programkoden själv för att få det att fungera...? Låter lite skumt. Men jag får det ju inte att fungera överhuvudtaget, så jag antar att det saknas nåt i mitt fall.

Comment

Nä, det menar jag inte. Du kan nog hitta en kompilering nån stanas på nätet som nån just gjort...

Comment

men återigen då...
                    funkar det utan att köra ngn app på pc:n... känns rätt viktigt iom att jag har pc:n på övervåningen, dessutom har jag installerat extra starka soffmagneter...

/n

Comment

nix

Comment

http://users.adelphia.net/~ryan01/Qu...XLink_XBMC.pdf finns en guide på. Problemet jag har är att sätta igång spelen sen. default directory ska ju vara f:\games men när jag klickar play så står det att jag måste sätta i skivan eller trycka på nån knapp.

Comment

Fungerar väldigt bra för mig, hörde att X-link skulle byta uppkoppling till en 10gb lina
                          Känns ju väldigt bra, kanske man slipper det mesta "lagget" när man lirar Halo hoppas...
                          BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

Comment

Ok, har en undran bara. Jag får upp alla spel som jag har på boxen som kan liras med XLink Kai. Men när jag ska joina ett spel så står det bara som följer:
                            "Xbox Media Center unable to locate game auto.....
                            Insert the game disc into your xbox or press´....
                            and launch the game manually."

Hur får jag spelen att starta automatiskt, har alla spelen på Hdd. Och XLink kai pekar på rätt spelmapp.
                            Sedan en grej till. XLink Kai begär tydligen nytt ip mer än 20 ggr på en timme vilket resulterar i att min internetuppkoppligr spärras av min isp (BBB). Är det ngn inställning kanske? Det måste vara XLink Kai som gör det, för det är bara när det är igång som det händer.
                            Last edited by zlazk; 2004-11-25, 22:27.

Comment

ingen??

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X