Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det finns stöd för dvd menyer i XBMC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• default.xbe(heter något annat ditt bios botar på min heter evoxdash.xbe) filen under c: + hela mappen XBMC
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

• Bytt hela XBMC mappen till version 21/9 samt kopierat nya xboxmediacenter.xml till C:\ och boxen startar till XBMC menyn som tidigare. Men någon menyhantering har jag inte - skall xml-filen editeras under DVDplayer igen typ "DVDplayerbeta"? Trodde inte det behövdes i denna release. Default.xbe är ju filen för att starta Microsoftdashen i min heter den evoxdash.xbe - har väl knappast med detta att göra?
      Det jag finner mest märkligt är att alla mina inställningar finns kvar typ väderorter mm - men det ligger kanske i en annan mapp

Comment

• har du det som dashboard måste du upptatera ".xbe"(vet inte vad du döpt den till) filen på C: annar s kommer det inte att hända mycket nytt.

se här http://manual.xboxmediacenter.de/wak...CAsDash&v=1ee5
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

• Du skall skriva över c:\evoxdash.xbe med senaste default.xbe:n från xbmc.

Eller använda den där nya "redirect" xbe:n jag såg något om på xbox-scene häromdagen, så slipper du hålla på och byta ut xbe-filen i c:\ varje gång du uppdaterar.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Tack för hjälpen - nu fungerar det som det skall - med två reservationer:
            1) Boxen hänger sig när jag försöker starta "Sagan om ringen" - även om jag försöker gå förbi startfilen och kör den första VOB-filen med Mina filer
            2) Undertexterna går inte att justera i höjdled/storlek som tidigare

Men med några andra filmer startar med Meny och väljer jag subtitles så fungerar det med rätt språk - så jag antar att problemen ovan är på "bug-listan" ?

Min profil finns kvar - ligger inte den i XBMC-mappen?

Tack igen för all hjälp - ni är suveräna!

Comment

• Det rekommenderas att man rensar settings från gamla xbmc installationer. Dom ligger som en "gamesave" och går att ta bort från ms dashboard eller med ftp (e:\udata\0face008 och e:\tdata\0face008 om jag inte minns fel)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Rensat e:\udata\0face008 och e:\tdata\0face008 och därmed har jag fått default meny (engelsk).
                Kollade Info sidan och där har jag:
                XBMC Build : 1.1.0 CVS compile date 2005-09-21
                M-Player date 05-09-06 -20:54

Är det ett kännt problem att vissa filmer inte går att starta? Ibland kan jag tycka att betaversionen av DVD-spelaren var bättre då man kunde justera bildposition och textposition från Kalibrering under Mina Filmer...

Comment

• Original inlägg av Akki
                  Tack för hjälpen - nu fungerar det som det skall - med två reservationer:
                  1) Boxen hänger sig när jag försöker starta "Sagan om ringen" - även om jag försöker gå förbi startfilen och kör den första VOB-filen med Mina filer
                  2) Undertexterna går inte att justera i höjdled/storlek som tidigare

Men med några andra filmer startar med Meny och väljer jag subtitles så fungerar det med rätt språk - så jag antar att problemen ovan är på "bug-listan" ?

Min profil finns kvar - ligger inte den i XBMC-mappen?

Tack igen för all hjälp - ni är suveräna!
                  Svar på 2an . Det går inte att flytta på subtitle ännu (subtitle texten visas där den visas i en vanlig dvdspelare)

gick inte att flytta subtitle med dvdplayerbeta. Du kan justera formatet och kalibrera hur bilden ska visas med den nya dvdplayer.
                  kick när de körde med mplayer som dvdplayer(den stödjer ej menyer)
                  ja det är ett känt problem att allt inte fungerar i den nya DVDpalyer.
                  Last edited by mysiskatten; 2005-09-24, 10:31.
                  Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

• TACK! - då kan man väl bara se fram emot en ny release där buggarna är fixade. Tänkte lägga upp XBMC på E istället- det är väl OK? Peka gör man väl i ini-filen?

EN HELT ANNAN FRÅGA: Jag sliter som ett djur med att försöka få en LaCie 250 GB extern HD att fungera ihop med min Dell Dimension 8400 via USB 2.0 men den bara bråkar: Jag ser den i Utforskaren men kan inte läsa disken > säger bara att den är oformaterad - testat LaCie update ok där får den grönt ljus- har förstått på forum att Windows XP SP2 kan ge problem här - jag tror det är USB porten som spökar - har kört CHKDSK i DOS och den finns där som drive och filformatet är NTFS osv.
                    Är det någon som har ett bra tips???
                    Jag har ett fireware kort till Sony digitalvideokamera monterat och lite drivrutiner för anslutning av Canon digitalkamera IXUS 30 - kan detta orsaka problemen?
                    Jag kan inte förstå detta problem alls....

Comment

• Skapa en ny tråd nu om du skall prata om annat än den nya dvdplayern i xbmc

Comment

• Ok

Comment

• Någon som vet varför bara original releaserna på filmer fungerar, och inte när jag själv har rarat en image fil?

Comment

• hmm

Du kan ju inte packa en fil o sen sen spela upp den i rar format.
                            Eller förstod jag dig fel nu?
                            Filen ska ju vara iso eller img

Comment

• går ju skitbra å spela upp rar-filer

edit.... även streamade rarade dvd-filmer, de blir menyer å rubbet

Comment

• Det stämmer jalla håller med dig. Men frågan är varför det inte går att spela upp dom jag rarat själv?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X