Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Streama från nätverkshårddisk?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Streama från nätverkshårddisk?

Hej, någon som vet om det är möjligt att streama från en nätverkshårddisk som är kopplad till en router, utan att någon pc är påslagen. Finns det nätverkshårddiskar som har egna IP nummer i nätverket?, det måste väl vara en förutsättning.

Om det är någon som vet någon modell som klarar det skulle jag vara tacksam om ni berättade vilken det är, så ska jag nog skaffa en sådan..
    mvh...

Den här funkar bra.
    http://www.linksys.com/servlet/Satel...VisitorWrapper

Man kan köra usb-diskar, förr så klarade den inte av ntfs men det gör den nu. Man kan bygga om den till en webserver, ftp eller mail. Linux-baserad. En riktigt liten kanongrej.

Här finns lite info från dustin:
    http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010070492

Comment

Undar om denna fungerar? http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010070492
      Dock står det på deras hemsida att den gör en mirror av all data som lagras, innebär det att man bara får halva lagringsplatsen i praktiken?

Comment

Den fungerar.. man kan själv välja om den ska spegla eller inte. En mycket bra sak enligt mitt tycke. Jag streamar själv all musik och film från en sådan.

Comment

Original inlägg av BigStream
          Den fungerar.. man kan själv välja om den ska spegla eller inte. En mycket bra sak enligt mitt tycke. Jag streamar själv all musik och film från en sådan.
          Även med dator avslagen ? isåfall är den ett klockrent köp..

Comment

Har någon provat en sånhär: http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010082562 ? Den verkar ju ännu mer klockren än den förra... Om man inte föredrar externa HDDs förståss
            Välkommen hem till min enkla boning

Comment

Original inlägg av Belsebubben
              Har någon provat en sånhär: http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010082562 ? Den verkar ju ännu mer klockren än den förra... Om man inte föredrar externa HDDs förståss
              Det var ju den jag menade, måste ha klistrat in fel länk. Det är den jag funderar på att köpa.

Comment

Jag har kollat lite på nätverksdiskar. Det slutade med att jag köpte linksysen och en lacie 200Gb usb-disk. Det funkar alldeles utmärkt
                Efter ett tag la jag även in linux på den så nu har den en webserver också. Det är en riktigt kul liten sak.
                Den där netgear-varianten var inte intressant när jag kollade för man var tvungen att installera ett program på klient-datorn och den fungerar således bara till windows. Den kör dessutom ett eget filsystem så att det går inte att lyfta ut diskarna och sätta in i en dator.
                Jag tittade även på den här:
                http://www.datorbutiken.com/se/defau...d=ARGHD-363N-2 men efter att ha läst runt lite på diverse diskussionsforum på nätet är det någonting som gör att den inte fungerar tillsammans med xbmc.

Så mitt tips är linksysen
                Har kört den en månad nu och är supernöjd.

Comment

Saken är den att jag har en 120 gigs hd, som jag gärna vill använda. Därför tänte jag att netgears lösning vore bra. Är det verkligen så att det inte går att streama till xbox från den? Att man måste ha datorn påslagen kanske man kan leva med, kan man dela ut filer från den på typ Dc?
                  Hoppas någon som vet svaren på detta svarar...
                  Svårt att hitta info av detta slag på nätet.

Comment

Original inlägg av spigo
                    Saken är den att jag har en 120 gigs hd, som jag gärna vill använda. Därför tänte jag att netgears lösning vore bra. Är det verkligen så att det inte går att streama till xbox från den? Att man måste ha datorn påslagen kanske man kan leva med, kan man dela ut filer från den på typ Dc?
                    Hoppas någon som vet svaren på detta svarar...
                    Svårt att hitta info av detta slag på nätet.

Jag kan inte se någon anledning till att det inte skulle gå att dela ut den som en vanlig share från din dator isåfall...
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                      Jag kan inte se någon anledning till att det inte skulle gå att dela ut den som en vanlig share från din dator isåfall...
                      Får köpa hem en och testa, man kan ju alltid lämna tillbaka den om man inte är nöjd..

Comment

Netgear SC101 SAN

Har en netgear SC101, har dubbla 500 gb i den och den funkar klockrent med min xbox... Streamear allt från den utan problem (bättre än från datorn)...

Comment

Original inlägg av maqen
                          Har en netgear SC101, har dubbla 500 gb i den och den funkar klockrent med min xbox... Streamear allt från den utan problem (bättre än från datorn)...
                          Behöver du ha datorn påslagen ? eller går det utan pc?

Comment

Original inlägg av spigo
                            Behöver du ha datorn påslagen ? eller går det utan pc?
                            Nä... Fungerar utan datorn... Man behöver dock googla lite då det inte funkar "right out off the box"

Annars en klockren lösning då mina diskar knappt låter...

Comment

Original inlägg av maqen
                              Nä... Fungerar utan datorn... Man behöver dock googla lite då det inte funkar "right out off the box"

Annars en klockren lösning då mina diskar knappt låter...
                              Låter ju bra, är den värmekänslig ? kan man gömma undan den i en garderob tex.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X