Har du ett eget IP-nummer till burken? Trodde man behövde en viss programvara installerad på var klient, men jag anske är ute å cycklar. Hur ser din sökväg ut från din xbox?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Streama från nätverkshårddisk?
Collapse
X
-
Då kan du gärna berätta hur man gör, eftersom man behöver ha en speciell programvara för att hitta Diskarna på nätverket!Original inlägg av maqenHar en netgear SC101, har dubbla 500 gb i den och den funkar klockrent med min xbox... Streamear allt från den utan problem (bättre än från datorn)...
- Citat
- Flag
Comment
-
Skulle hellre köpa en Twix-M 3000U är ett bättre val har bättre SW & den senaste nyaste Twix spelar upp i HD kvalitet & har en RIKTIG HDMI kontakt inget fake som XB 360 har
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
netgear 101
Hur ska man kunna komma åt den hårddisken utan att ha datorn på??Original inlägg av maqenNä... Fungerar utan datorn... Man behöver dock googla lite då det inte funkar "right out off the box"
Annars en klockren lösning då mina diskar knappt låter...
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej!
Jag får snart hem en Netgear sc101 och undrar om, och i så fall hur, man kan streama direkt från denna till xboxen? Allt jag hittar på nätet säger att man endast kan få kontakt med sc101 ifrån en Windows-burk med klient-programvara installerat.
Enligt Magen i denna tråd ska det gå att streama direkt från sc101 till xboxen. Hur?
Det skulle ju vara jäkligt smidigt om man kunde slippa ha datorn igång och ändå få tillgång till filerna som ligger på sc101.
Skulle uppskatta om någon som lyckats med detta kunde förklara lite närmare.
- Citat
- Flag
Comment
-
All min efterforskning på detta område säger att det EJ går. Man måste köra via pc:n , och tilldela den utdelning efter varje gång man startat om burken, då den tappar utdelningen vid varje omstart.
Kan någon ett enklare/bättre sätt ,så skriv gärna det i denna tråd....
- Citat
- Flag
Comment

Comment