Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
själv kör jag denna
Option 2. Thanks to an app called 'Team UIX's Xbe Shortcut Maker v1.0' by JbOnE, it's now easy...
Transfer contents of XBMC folder (this is VERY important since the tool is hardcoded)
TO "E:\APPS\XBMC\". Rename <<SHORTCUT by TEAM UIX.xbe>> to something your bios can boot
(see http://www.xboxmediacenter.com/wiki/...As_a_Dashboard or read your
BIOS README) and transfer to location your mod solution boots. No need to fiddle with HOME tag anymore,
and future upgrades you need not to worry about this file (unless you move XBMC).
då slipper jag .cfg filen(aldrig kört med den)
Men då som det står måste du ha xbmc på E:\APPS\XBMC\
Där satt den!!!
Tack - körde fram en egen evoxdash som pekade på default.xbe i E
Men renamde också de andra xbe- erna enligt ovan på c dvs avalaunch, xboxdash och xbmc - kan det avar av betydelse?
som sagt du kan starta upp med, se bara att den är före tex evoxdash.xbe som i detta fall döper man om den till avalaunch.xbe den står ju först att starta på kö.
C:\avalaunch.xbe
C:\unleashx.xbe
C:\xbmc.xbe
C:\evoxdash.xbe
C:\xboxdash.xbe
C:\default.xbe
C:\msdash.xbe
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Annars kan du bränna ut Console Disc 3.0 på en DVD-R. Sedan stoppa i den och köra den (den startar automatiskt). Och installera EvoX eller vilken Dash du nu har
Ahh, nu tro rjag att jag förstår... satt igår kväll (inatt) med den V2 som släpptes igår av tech (2.0 CSV eller vad den heter) och fick inte till någonting...
Men jag tro rjag förstår hur man skall göra nu
En övrig fråga bara då, är XboxMediaCenter.xml överflödig nu iockmed att V2.0 är släppt eller vad?
Japp ... XboxMediaCenter.xml har ingen betydelse längre
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Ahh, nu tro rjag att jag förstår... satt igår kväll (inatt) med den V2 som släpptes igår av tech (2.0 CSV eller vad den heter) och fick inte till någonting...
Men jag tro rjag förstår hur man skall göra nu
En övrig fråga bara då, är XboxMediaCenter.xml överflödig nu iockmed att V2.0 är släppt eller vad?
Varför sökte du inte igenom mappen efter "SMB". Då hade du fått reda på att det är UserData / sources.xml. Som du skulle redigera
Comment