Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hitta filmer i xbmp 2.4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hitta filmer i xbmp 2.4

Kan någon hjälpa mig att hitta filmerna i 2.4?
    Jag har provat att lägga dem i /Media men hur
    jag än gör fungerar det inte! I mediaspelaren
    kan jag bara välja en mapp som heter HDD, men
    den är helt tom.. Behöver jag ändra något i
    config.xml? Förut fungerade allt bra med version
    2.3, men nu ser menysystemet precis lika ut när
    jag byter tillbaka till den versionen

vadå filmerna i XBMP dom du lägger in själv eller filmerna i din listan?
    Filmerna i listan ligger i Playlist & filmerna lägger du in under typ E:\Video\
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Som om jag skapar mappen Video i E:\ så kan jag hitta filmerna?
      I tidigare versionen kunde man söka igenom hddn efter filerna
      man ville spela upp. Behöver jag inte ändra något i config.xml?
      Tack för hjälpen =)

Comment

har du slängt din gammla config fil om inte kan du ju kolla var du hade dina filmer innan typ E:\Video, E:\Films eller E:\Movies ngn av dom katalogerna finns redan när du instalerar in en SD3.5 typ. hade du filmer inne i innan så kan du bara kolla din gammla config fil & jämföra. För leta & blädra i mappar kan man göra även nu ju.För du måste ju blädra till den katalogen där filmen är för att få fram filmtitlen sen trycka på play ju. Smart hade varit om man kom in i den mappen automatiskt som man har sina filmer i på HD, men då går man ju miste om det om man nu har en film i DVDn så blädra är ju inte fel ändå.
        Last edited by pege63; 2003-06-06, 12:02.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

det konstiga är att jag inte kan bläddra i mappar längre.
          När jag går in under "videos" i programmet kan jag välja
          mellan "network", "HDD", och "DVDROM". Men det finns inga
          undermappar i "HDD. Förut tryckte jag på B-knappen för att
          kunna bläddra i hårddisken, nu händer ingenting =/
          Hur kan jag göra för att få tillbaka det som förut? Någon
          fil måste ha sparats från 2.4 eftersom 2.3 versionen har
          förrändrats.

Comment

vad jag gjorde var att jag ändrade XBMP (2.3) till XBMP_old & bara FTP in den nya mappen XBMP med (2.4) & det funkar hur bra som helst ändrade inget i config eller i ngn alls, bara körde på som i 2.3 & det funkar för mig, konstigt????

Comment

Märker till min stora förvåning att när man skall gå ur XBMP med dom två småknapparna så kommer man till MSDASH meny system istället för som i den gammla EvoXdash en bugg (ett fel) ligger i config, lägger man config fr 3.2 så funkar det som vanligt man kommer ut i EvoXdashen meny system. NGN mer som märkt detta?????

Comment

Originally posted by pege63
                Märker till min stora förvåning att när man skall gå ur XBMP med dom två småknapparna så kommer man till MSDASH meny system istället för som i den gammla EvoXdash en bugg (ett fel) ligger i config, lägger man config fr 3.2 så funkar det som vanligt man kommer ut i EvoXdashen meny system. NGN mer som märkt detta?????
                Jepp, har oxå upptäckt det. Är det någon som vet vad som skall ändras i config för att komma till EvoXdash istället för MSDASH?

Comment

Förmodligen är det fråga om att ändra xboxdash.xbe till evoxdash.xbe eller vad nu er Evo-X Dashboard heter någonstans i config.xml

Comment

Det är ju bara att ändra i raden <dashboard>evoxdash.xbe</dashboard>

Att köra en gammal 2.3 config till 2.4 är ingen hit.

Comment

Re: Hitta filmer i xbmp 2.4

Originally posted by k3nn4
                      Kan någon hjälpa mig att hitta filmerna i 2.4?
                      Jag har provat att lägga dem i /Media men hur
                      jag än gör fungerar det inte! I mediaspelaren
                      kan jag bara välja en mapp som heter HDD, men
                      den är helt tom.. Behöver jag ändra något i
                      config.xml? Förut fungerade allt bra med version
                      2.3, men nu ser menysystemet precis lika ut när
                      jag byter tillbaka till den versionen
                      media katalogen? Filmerna ska ligga på e:\movies eller f:\movies, har du föresten läst manulen? Annars gör det! Då ser du att filmerna ska ligga där de hänvisas till i config.xml filen.
                      Ditt problem är att du föra gången har tankat hem xbmp, från en som har configruerat det väldigt konstigt.

Comment

Originally posted by Speedo73
                        Det är ju bara att ändra i raden <dashboard>evoxdash.xbe</dashboard>

Att köra en gammal 2.3 config till 2.4 är ingen hit.
                        Att skriva evoxdash.xbe hjälper inget efterom jag redan hade den i root men att byta config fr 2.3 gjorde susen funkar utmärkt för mig iaf

Comment

Japp det är precis som någon sa ändra raden dashboard till den dashboard du vill ska starta när du trycker på vänstra knappen i xbmp.

Om man kör xbmp som dashboard och vill att denna ska startas om när man trycker på den vänstra knappen så är det bara att länka till evoxdash (eller vad man nu döpt xbmp.xbe´n till).

Appropå att köra en gammal config så är inte det några problem alls..

bara man ser till att uppdatera eventuellt nya taggar...(vilket man ändå måste göra varje gång)

jag har kört samma config i flera månader.. det enda man behöver göra är att eventuellt modifiera dem om det behövs...
                          Last edited by wmadoss; 2003-06-10, 15:42.

Comment

Men det står ju redan <dashboard>xboxdash.xbe</dashboard> i orginal utförandet, men den går ut på msdashboard.xbe ändå? Skall man då skriva in evoxdashboard.xbe istället?

Comment

Beror ju på om din msdash heter xboxdash.xbe.

använder du evolutionx som dashboard ska du givetvis skriva evoxdash.xbe (förutsatt att du har ett hyfsat nytt bios) då din msdashboard förmodligen heter xboxdash.xbe (har inte själv använt SD men tror det är så det funkar på den)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X