Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Små subtitles

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tror inte att du kan ändra på position på mplayer subbarna än...

Däremot så kan du ju lägga in en egen font för TTF subbar det ser minst lika bra ut...(och dem kan du positionera och ändra size på)

testa Tahoma eller Tahoma Bold....

Ville bara säga att jag har inga problem alls med positionering av varken vanliga subs eller mplayer subs de ligger där de ska.... :-)

Comment

Verdana är faktisk snygg den åxå
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Originally posted by wmadoss
        Tror inte att du kan ändra på position på mplayer subbarna än...

Däremot så kan du ju lägga in en egen font för TTF subbar det ser minst lika bra ut...(och dem kan du positionera och ändra size på)

testa Tahoma eller Tahoma Bold....

Ville bara säga att jag har inga problem alls med positionering av varken vanliga subs eller mplayer subs de ligger där de ska.... :-)
        Kan man få se din skin.xml just där du har ändrat ligger det i det svarta åxå när du väljer Mplayer?
        Vill gärna se hur du har det.....
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag kan posta den här ikväll då jag inte är hemma nu.. men jag kan säga direkt att jag har inte ändrat någonting i skin.xml.

Den skriver jag över varenda gång jag uppdaterar vilket är 3-4 ggr i veckan....så egentligen så kan du kolla i din egen

Var iofs en vecka eller två sen jag kollade på en film med subs (brukar skita i dem) men jag tror inte att det har ändrats något i skin.xml....

Men som sagt jag ska kolla när jag kommer hem så jag inte ljuger men jag vet att när jag kollade på Gangs Of New York så testade jag båda och det funkade klockrent...

Comment

maila mig den tack

Comment

Kollade på min skin.xml igår den är exakt som originalet i senaste cvs:en så det är ingen ide att jag skickar den.

Jag testade även igår att kolla på en film med subtitles.

Vanliga subs låg nere i det svarta precis som det ska (I NTSC 16:9) körde jag i PAL (16:9 så flyttades subsen upp något så de istället låg strax ovanför det svarta fältet (dock enkelt att modifiera via skin.xml.

Ang mplayer subs så låg de också strax ovanför den svarta randen, dock tycker jag inte detta är ett problem då det funkar så i många "riktiga" filmer.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X