Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OBS! Gå INTE in i MS DASHBOARD med chipet aktiverat efter LIVE uppdatering...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• OBS! Gå INTE in i MS DASHBOARD med chipet aktiverat efter LIVE uppdatering...

Till alla som använder XBOX LIVE på en chippad xbox!

Nästa gång ni går "Live!" är sannolikheten stor att MS Dashboard uppdateras till version 2.0.

Den versionen av MS Dashboard går AUTOMATISKT ut på Live, vilket innebär att det räcker med att starta MS DASHBOARD på sin chippade XBOX (t.ex. från evo-x menyn) för att xboxen skall bli svartlistad på live-servrarna.

Vi kommer skriva i den här tråden allteftersom vi hunnit testa mer själva samt läst vad som skrivs i andra xbox-forum på nätet. Det är bättre att några av våra lab-xbox blir banned än att era blir det!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Jag har en mycket enkel lösning.

Stäng av chipet först

Gå in på Huvudmeny -> Setting -> Auto Sign-In -> Och välj NO
    Då hamnar man i huvudmenyn istället för Xbox Live menyn när man sätter på Xboxen.
    Last edited by Sheytan; 2003-09-17, 21:54.

Comment

Så det går alltså att spela live med chippet avstängt utan att bli svartlistad? Dem kollar alltså inte igenom hårdisken? Det gick ju vissa rykten om detta innan live 2.0 kom.

Comment

Tips: Ryck ut nätverkssladden när man inte skall använda Live, så är det mindre risk att något oönskat inträffar.

Comment

Har XBL 2.0 släppts här i Sverige?
          Så nått om att de dragit in uppdateringen, har någon sett/hört något om det?
          Jag loggade in på XBL i fredags och då fick jag ingen uppdatering. Däremot fick jag upp ett meddelande om att det fanns en ny bana för Ghost Recon Island Thunder (det spel jag spelade) att ladda hem.
          Någon som har liknande erfarenheter?

Comment

Pratade med dom på supporten och dom sa detta.
            ja den ska vara nere i drygt en vecka från och med fredag.

Kan HANSI berätta för mig hur det har gått med era xboxar som ni skulle testa med xbox-live 2.0, gick det att spela med chippet avstängt?.

Comment

Sorry, har för mycket privatliv just nu verkar det som, så mina små projekt jag brukar pyssla med på kvällarna går på halvfart...inklusive xbox live, 300gb-hårddisken och superdisc 3.7 :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det verkar funka.

Har dock hört att HD måste vara LÅST.

Comment

Hur stänger man av Chippet då?
                  Måste man öppna xboxen?
                  Går det att köra även om man inte stängt av chippet, eller tror Ni att det kommer bli möjligt?

Comment

Jag vet att detta troligtvis är en mycket dum fråga. Men vad måste jag göra för att aktivera Live. Undrar för jag är inte säker på att jag har aktiverat den av misstag. Räcker det med att bara köra ett spel med live funktion eller måste jag göra nåt. Jag Körde Collin 4 i Single player och jag noterade att det stod Live på omslaget. Har jag gjort nåt dumt ???
                    MVH
                    Magnus

Comment

Originally posted by PoPsork
                      Hur stänger man av Chippet då?
                      Måste man öppna xboxen?
                      Går det att köra även om man inte stängt av chippet, eller tror Ni att det kommer bli möjligt?
                      Du måste ha ett chip med avstängningsknapp eller någon annan funktion som gör att chipet stängs av.

Comment

Originally posted by asdlinux
                        Jag vet att detta troligtvis är en mycket dum fråga. Men vad måste jag göra för att aktivera Live. Undrar för jag är inte säker på att jag har aktiverat den av misstag. Räcker det med att bara köra ett spel med live funktion eller måste jag göra nåt. Jag Körde Collin 4 i Single player och jag noterade att det stod Live på omslaget. Har jag gjort nåt dumt ???
                        MVH
                        Magnus
                        Du måste använda "live" funktionen i spelet. Än så länge verkar det inte som om spelen går "live" utan att man väljer det i menyerna, men i nya spel tror jag det kommer komma funktioner som kollar om man har live och isåfall automatiskt går online för att kolla om du har kompisar som sitter och spelar.

Tanken är att om du sitter och spelar hockeyspelet X (kanske inte ens med någon riktig live-funktion) skall kunna se om din kompis spelar bilspelet Y (som inte heller behöver ha någon riktig live-funktion) så att ni kan komma överens om att starta motorcykelspelet Z (med riktig live-funktion) så att ni kan spela mot varandra.

Förhoppningsvis kommer det alltid gå att stänga av den automatiken, men har man en chippad xbox så kommer det kräva mer och mer av dig som använder den att undvika att den loggar in på live och avslöjar ditt chip.

Comment

Originally posted by Hansi
                          Du måste ha ett chip med avstängningsknapp eller någon annan funktion som gör att chipet stängs av.
                          Hur vet man om man har ett sånt chip då?

Comment

Originally posted by PoPsork
                            Hur vet man om man har ett sånt chip då?
                            Det får man veta när man köper chippet.

Comment

Om man har en bredbansrouter borde det väl räcka med att inte ange en default gateway i ip inställningarna, då kan den ju bara "se" det egna lanet.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X