Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppmaning att använda xboxlink

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag gör reklam och försöker promota spelare hela tiden med att förklara hur enkelt det är.... har säkert raggat dit 20 spelare minst...men det behövs mer som du säger.

Häng bara inte upp dig på att det är 0 servers i rummen ofta sitter det massa och väntar på att det ska dyka upp ett rum som de kan joina för att de är lite för lata för att starta ett eget.

Comment

man kanske kunde be de som fixar super-disk eller vad det heter att lägga med det i nästa version och fixa en guide på svenska till hur man fixar programmet, inte för att det är svårt men för att alla ska se hur enkelt det är. Vist är det Hansi som fixar super-disc?

Comment

Hansi du kan väl lägga upp en Counter-Strike server? Alltså CS till Xbox. Vore skitkul!
        ...men vad vet jag...liksom...

Comment

Originally posted by Znore
          Hansi du kan väl lägga upp en Counter-Strike server? Alltså CS till Xbox. Vore skitkul!
          Japp, det skulle jag kunna göra.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

kan inte andvända xlink tyvär ... har en högskolas "äckliga" brandvägg här.. statisk och omöjlig att hacka...

Comment

Originally posted by Hansi
              Japp, det skulle jag kunna göra.
              Schysst! Vad kommer servern heta? PSXCARE Server 1? www.psxcare.com?
              ...men vad vet jag...liksom...

Comment

Nu har jag fixat igång X-Link och Bo-Xlink (det man har på Xboxen). Men det verkar inte vara så många som spelar , adda mig om ni vill lira, mitt tag är razor88.

Edit
                Mina spel:
                Ghost Recon
                Midtown Madness 3
                Tony Hawks Pro Skater 4
                MotoGP

Last edited by Jonnte888; 2003-12-07, 14:47.

Comment

@Hansi
                  Hur går det med RS3 servern?

Comment

Har spelat amped2 de senaste dagarna, men det är svårt att hitta spelare att spela mot, och många är verkligen jättedåliga. Finns det nån härifrån som är sugen på lite amped2?

edit: tag = wanner
                    /Wanner

Comment

Hur fungerar det.. ska man ha X-link på datorn och Bo-Xlink på xboxen??
                      jag har installerat X-link på datorn och mitt nick e se7en

edit: nä nu förstår jag.. tror ja..! men men det finns ju nästan ingen som spelar:\
                      Last edited by mEn_mAn; 2003-12-22, 13:59.
                      "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

Comment

Verkar som ett shyst koncept. Har laddat ner och ska testa när jag kommer hem (och får tid...) Måste ju fixa jul skinka oxå, eller så spelar man hela natten och äter på MCD imorrgon...

Om jag har förstått det rätt så ska det alltså räcka att köra xlink på datorn för att det ska funka, men om man använder boxlink så kan man göra alla inställningar och så direkt i boxen??? Det låter ju som att till och med en gammal gubbe som jag ska klara av det :-)

God Jul

Comment

Skit i Bo-XLink. Kör bara X-Link...

Om du ändå vill köra Bo-XLink så ska du ställa in path till dina spel i X-Link. Finns under ADVANCED CONFIG / BO-XLINK...

Och som sagt... UDP 34518 & 34519 måste vara öppna...

Comment

Port forwarding

Vilken IP adress skall du välja att öppna för port forwarding i eventuell brandvägg. Skall det vara PC:n adress eller Xboxeb (kör via router med inbyggd brandvägg)?

Comment

PCn så klart. Det är ju där X-Link ligger...
                              X-Link sköter all kommunikation utåt. Boxen "pratar" bara med X-Link internt...

Comment

Xlink

Aledningen till att jag frågar är att jag inte får kontakt utåt via Xboxen. Däremot larmar brandväggen (mjukvaru brandvägg) om ett försök från 0.0.0.1, trots att jag har satt statisk IP i Xboxen:s config.
                                Kör via router som har adress 192.168.0.1 och PC:s installtion är lagd på adress 192.168.0.2`, Xbox 192.138.0.4.
                                Försöker jag att pinga aktuell statisk ip adress efter uppstart av spel så får jag timeout? Kan det finnas möjlighet att Xboxen "tappar" sin ip konfigurering vid uppstart av spel, eller har jag helt enkelt missat ip min uppsättning?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X