Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppmaning att använda xboxlink

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Re: Xlink

Originally posted by mbjornbe
    Xbox 192.138.0.4
    Antar att du menar 192.168.0.4...

Jag kan inte pinga min heller när ett spel är igång...

Prova att göra enligt följande...

1. Starta X-Link och logga in.
    2. Starta ett spel och gå in i system link.
    3. Kolla så att local xbox, i X-Link, kommer upp. Du kommer inte se nått där innan du går in i system link och står i läget där den söker efter ett spel...
    Last edited by ktd; 2003-12-23, 23:51.

Comment

192.168.0.4

Nej, finner inte min lokala Xbox under X-Link "locale Xboxes".
      Det jag har gjort är att jag ha kopplat in en Netgear router, kopplat in ethernet kabel från väggen till router enligt anvisning. Sedan har jag anslutit min lokala PC samt Xbox till densamma. Lagt upp port forwarding för port 34519 samt 34518 på samma kort som min lokala PC (192.168.0.2).
      Men jag får det fortfarande inte att fungera när jag sökte spel i ex. PGR2, den indikerar bara att den inte finner några spel, trots att jag har anslutit via X-Link till "spel server".
      Detta uppstår även om jag inaktiverar Norton Internet sequrity 2003 på min lokala PC?
      Har du några sluga tips så är jag idek öra

Comment

Om du inte får upp din box på local xbox så har du inte kontakt.

Du kunde pinga boxen när när du hade dashboarden uppe va?

Från X-Links sida...

---------------------------------------------------------------------
        Local XBox Can't find it...

· The Biggest cause of this is that you aren't in a System Link menu looking for games. XLink only recognises your xbox when it's sending system link data out so you HAVE to be in a game like Halo. Go to 'System Link' -> 'Join'. You will see a 'Looking for Games' screen and then XLink should see your XBox.

· You chose the wrong network adapter (NIC). Go to 'Config' -> 'Change Network Adapter' in XLink and try some of the other ones in there.

· WinPCap is broken on your PC. WinPCap is the DLL which actually allows your NIC to see XBox system link traffic. Their most recent version (3.0) which is included with the XLink installer can have problems on some systems. If this is the case, uninstall ALL WinpCap versions from your Control Panel, then reinstall XLink. If that doesnt work, uninstall ALL WinpCap versions from your Control Panel and install WinpCap version 2.3 from http://winpcap.polito.it. It can also be good to hunt around their boards for more help.

· If you're using WindowsXP, some rare cases require you to enable UPnP on the NIC. To do this go to 'Start' -> 'Control Panel' -> 'Add / Remove Progs' -> 'Windows Components' -> 'Networking' -> 'Universal Plug and Play'. Make sure its checked, then RESTART.

· Xbox network settings. On a mod box, bad settings may affect system link. As a guide, make sure the XBox and PC are on the same subnet, and try NOT to use DHCP, but playing around is usually the best way to sort this out.

· If you're a developer - or if you use Live!, it's possible you may have had to force your XBox's MAC address. If so, you MUST change it back to default. All XBox MACs begin with 0050F2 - and if yours doesn't, XLink will COMPLETELY IGNORE YOUR XBOX.

· Play with "turn on order". In rare cases, the XBox must be turned on BEFORE the PC. Some cases it is the other way round.
        ---------------------------------------------------------------------

Prova speciellt det där med WinCAP is broken. Hade en kompis som det hjälpte...

Comment

192.168.0.4

Tack, skall testa detta enligt de tips som de angav. Dock är väl Xlink 3.0 ännu i en beta fas.
          Men jag återkommer om det fungerar som det skall efter modifikation. Önskar dig (er) en god jul! och tack för hjälpen så långt!

Comment

WinCAP har inget med X-Link att göra.

*Edit*
            Klart det har! Men inte på det sättet...
            WinCAP är ett protokoll som gör så att X-Link och boxen kan prata...
            WinCAP ka nanvändas till annat. Det är inte dom som skrivit X-Link som skriver WinCAP. Så versions nummret i WinCAP har inget med versions nummret på X-Link att göra...
            Last edited by ktd; 2003-12-24, 01:21.

Comment

Originally posted by ktd
              WinCAP har inget med X-Link att göra.

*Edit*
              Klart det har! Men inte på det sättet...
              WinCAP är ett protokoll som gör så att X-Link och boxen kan prata...
              WinCAP ka nanvändas till annat. Det är inte dom som skrivit X-Link som skriver WinCAP. Så versions nummret i WinCAP har inget med versions nummret på X-Link att göra...
              WinCAP är inget protokoll. Det är en drivrutin som ger applikationer möjlighet att "sniffa" ALL trafik på nätverket, oavsett protokoll. Detta utnyttjas för att lyssna på xboxens linktrafik, vilken är lite speciell då alla xboxar använder ip-adressen 0.0.0.1 och skriker hämningslöst (broadcast) åt varandra över nätverket.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Bra att vi fick det uppklarat. Visste inte hur jag skulle uttrycka mig...

Comment

Uhm, Vet inte om denna frågan finns på forumet har letat men bara hittat frågor men inga svar, men om man vill spela online med xlink, måste man då ha Live för att det ska funka?
                  Vore mycket tacksam för ett svar

Fredrik Eriksson aka apax0r

Comment

Nä, men du kan bara spela dom spel som har System Link support...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X