Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

X3IR - IR-mod till fjärrkontroll

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Är det någon här som har lyckats får Safety Off att fungera?

Har köpt 2 st x3ir jag och ingen av dom fungerar Safety Off på.

Boxen stänger av sig på första trycket på den knapp som jag programmerat som avstängningsknapp.

Comment

Jag måste trycka 3 gånger på 0:an för att min box ska stänga av sig. FUnkar perfekt..

Comment

Original inlägg av The_Crow Visa Inlägg
        Är det någon här som har lyckats får Safety Off att fungera?

Har köpt 2 st x3ir jag och ingen av dom fungerar Safety Off på.

Boxen stänger av sig på första trycket på den knapp som jag programmerat som avstängningsknapp.
        hoppas du använder en orginal fjärrkontroll då

jag har köpt kittet men inte monterat än

Comment

måste man ha programmeraren inkopplad när man använder produkten?

Comment

vafan skiten funkar ju inte, den startar ju ochippat hela jävla tiden. jag kör med duox2

Comment

ska den lysa blått hela tiden? fan va onödigt?

fick till det nu, fick byta dator bara.

iallafall, den är ju skitkänslig, ir-mottagaren, så du som fick problem borde inte fått det. jag satte min diod liggandes pekandes mot golvet, längst in på chassit. längst ner.

sitter i soffan 2-3 meter bort (xboxen står på marken) startar fint =)

orginal MS remote =)
              Last edited by PiGGELiN; 2007-02-21, 21:41.

Comment

Jag kör med orginalfjärren, samt att jag även provat med och utan programmerare inkopplad.

För övrigt så fungerar det inte heller för mig att programmera chippet när det är anslutet till moderkortet, kopplar jag bort kontakten med kablarna som går till moderkortet så går det att programmera chippet. Har provat både med och utan elkabel ansluten till Xboxen.

Comment

jag tog ut chipet från xboxen och satte den i en äldre burk, en p2a med win2000, sen programmerade jag bara den. efter det satte jag den i xboxen och så funkar det hur bra som helst nu.

hade lött fel först :P hade råkat löda på punkterna bredvid, så den spottade ut eject och på DuoX2 så är eject att starta ochippat så det gick ju inge bra.

jag har ingen programmerare i, chippet satte jag på insidan väldigt nära moderkortet med dubbelhäftande tejpen jag fick med.

riktigt snyggt när det lyser blått lite milt hela tiden, men vet inte om jag är så sugen på att den ska lysa blått hela tiden :P

har en crystal, satte bara ir dioden under xboxen den syns inte om man kollar riktigt noga och det här funkar hur bra som helst =)

Comment

Vore kanske bättre om Hansi tog hem "XIR Remote" istället.

Installerade precis en "XIR Easy Kit" idag... Fungerar kanon...

Comment

Själv har jag gett upp X3IR, visst den funkar, men har inte fått saftey off att fungera på nån av mina X3IR, utan den stänger av på engång när man trycker på knappen.

Dock kan jag rekomendera Xerc2, tycker nästan att Hansi kan ta hem den och börja sälja, info om den finns på http://diy.sickmods.net/Our_Products/XERC_2/About/

Grymt bra ir mod måste jag säga.

Comment

Jag harhaft X3IR sedan den släpptes och har aldrig haft prolem med safety. Måste trycka 3 gånger på 0:an för att stänga av.
                        Har även XIR remote kitet. FUnkar bra det med. Funderar på att beställa xerc2 och löda in min dvd dongle inuti xboxen på min 3e xbox.

Comment

Någon som har provat Xerc2 modden?

Comment

Original inlägg av Axan Visa Inlägg
                            Någon som har provat Xerc2 modden?
                            Jag har provat den, och den fungerar gudomligt bra Har dock inte kopplat in DVD-Dongle till den då jag har haft problem med att ha dvd donglen inkopplad när jag kört vissa emulatorer förut.

Comment

Var har du köpt den, och vad kostar den? Svår att installera?

Comment

Jag köpte den på www.sickmods.net och är väl inte jätte svår att montera, men är väl kanske inget för en nybörjare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X