Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

360 och ny hdd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av pege63
    Är det bara det du är ute efter finns det bättre grejor att tillgå
    2 st tvturners (se ett program spela in ett annat), DigitalTV markbunden/satelite, DVDbrännare, HDinspelning, PC spel + lite mer.
    Det är bara ens fantasi som sätter gränserna i vissa fall även plånboken
    Jo det är klart det finns många trevliga allternativ att tillgå. (kissbox) är ju bara en av många billiga konkurenter. Men i prisklassen under 3000:- så har jag inte ännu hittat en dvd spelare som har allt som en xbox fixar. Dessutom tycker jag personligen det är roligt att XBMC helatiden utväcklas och det kommer nya trevliga program att prova, hjälper till så man inte tröttnar lika snabbt på sin leksak.

Men du får gärna komma med ett några allternativ.
    kravlista på vad maskinen bör klara av.

Hddinspelning
    streamning av avi/xvid/dvd-r(img,etc)/mp3/bilder) Dreambox
    HDTV 720p 1080i (Komponent)
    Audio (DD/DTS) optisk utgång
    prislapp på under 4000:-

Comment

Ja som sagt jag har en sådan maskin som jag själv satt ihop med det som bara jag vill att den skall ha prislappen för den låg på just under 5000 men så har jag ett import företag inom hemelektronik, PC, Digitaltv, just nu testar jag ett kort för SAT/Markbunden Dig TV (DVB-S/DVB-T) som funkar tillfredställande, kolla efter Hemelektronikmässan i Berlin på nätet, många fina grejjor där

Som sagt det beror på vad man vill göra, jag vill sälv kunna se DigitalTV, spela in på HD alt DVD, spela PC spel, sura på nätet, kolla email, det kan man göra med det jag har nu, med ATIs nya X800 grafikkort får du ut även HDTV, SAT kortet klarar HDTV formatet men har inte tillgång till HDTV sänd provider, men om du kan lugna dig till DEC så kommer det riktigt heta grejjor inom just HDTV, En sak till gå inte på snacket om DigitaTV som går nu, man behöver inte en box till varje TV/video rent BULLSHIT snack, har själv en Digitalreceiver som är en COMBO box som tar SAT/markbunden, har Tv tv turners, har platts för en HD, men har inte fått den godkänt av BOXER för det är dom som skall godkänna snacka om skandal, bara för att dom inte kan få tillgång till den så kodkänner dom inte den heller, men jag väntar till DEC då kommer en nyare modell & blir det godkänd i ett EU lan så är den godkänna i alla EU länder.
      Om man är intreserad av sådant menar jag nu sorry för all text.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tack.. strax under 5000:- låter ju inte så farligt.. kan du importera lite till mig med . jag ska genast ut leta på messan =().. känner att det snart får komma en ersättare till min xbox som mediastation, men jag kan ju lugna mig till hösten 2006 om det ska va så.
        ~ ~ ~ ~ ~
        Mvh Master~0~onXbox

Comment

Vi väntar nog alla
          en tystlåten Xbox med bra kvalitet som man även kan kolla email och sådant
          digital-tv, inspelningsbar dvd, mååånga audio ut-/ingångar.
          vet inte.. finns så mycket man vill ha i samma maskin.
          går ju att bygga en egen men det är inte riktigt samma sak

Comment

det kommer definitivt ta lång tid att knäcka boxen. Om microsoft inte är helt väck så kommer det ta mycket lång tid
            Detta är min signatur

Comment

det är ju som någon säger... då boxen är knäckt så kommer jnu folk att köpa boxarna och sälja mycket.. sen sa samma person att de inte tjänar nåt på de spel dom har förutom HALO som blev en succé.

Comment

Det är ju helt fel MS tjänar inte en enda krona på XBOXEN som den är nu, utan all vinst (om det finns en sådan tror inte dom går ut med förluster) kommer från spel som dom gör varav HALO/HALO 2 är den som håvat in mest $, men det finns fler spel från MS som genererar $ därfört köper dom upp den ena efter den andra spelmakarna. Men nu skall boxen vara lika dan ut världen över samma stöd osv, osv, osv, bla, bla bla. Ett tipps köp inte XB360 i den gröna boxen utan den vita skillnad på ca 1000 lappen varför ja därför orkar inte dra det utan säger bara att CORE (vit box) sux 4 real.
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Med tanke på hur jävla dåligt microsoft döljde Xboxens svaga punkter, vad gäller chippning, så förväntar jag mig inte direkt nån svårknäckt maskin. Jämför man med ps2 chippens alla tusen kablar, så är xboxen rena barnleken, och som sagt: äpplet faller inte långt från trädet. Så XB360 lär nog bli moddad hyfsat fort.
                  "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                  Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100
                    Med tanke på hur jävla dåligt microsoft döljde Xboxens svaga punkter, vad gäller chippning, så förväntar jag mig inte direkt nån svårknäckt maskin. Jämför man med ps2 chippens alla tusen kablar, så är xboxen rena barnleken, och som sagt: äpplet faller inte långt från trädet. Så XB360 lär nog bli moddad hyfsat fort.
                    Vi får la hoppas på det.. skulle va gött och byta ut sin gamla rugg burk.. den lyter ju snart från marken så möt den väsnas. Trotts att man moddat ihjäl sig!
                    ~ ~ ~ ~ ~
                    Mvh Master~0~onXbox

Comment

Anledningen till att MS gjorde en box var i ren desperation för att gå miste om intäckter fr spelen, själva mskinen var ingen HIT utan en dålig P3, nästa gen maskin är mycket bättre uttänkt så bra att vissa spel som storsäljare inte ens startade, så det med egna ögon i STHLM förra helgen i en LGHT i STHLM, snabbt som attan gick man över till ett bilspel för 360, jag blev inte imponerad av den alls många saker som det var sagt att man skulle kunna göra med den har fått stryka på foten som att kunna spela in fr TVn så att den skulle funka som en HTPC, jaja mycket snack liten verkstad som vanligt fr MS.

Comment

instämmer helt...
                        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                        v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Kommer vara många barnsjukdommar i början, som det är sagt skall det komma en nyare version av den åxå med dom grejerna på som det var tänkt fr början & det hoppas man ju på åxå

Comment

jo, man får ju hoppas på det.

Maxtor D-Max 200gig
                            v. 1.6 crystal

Comment

Angående hårddisken så använder 2.5" och 3.5" samma gränssnitt, bara två olika kontakter. Så om det är 2.5" är det bara till att modda lite.

Comment

ja, det är bara att göra en skarvsladd, men sen så är ju 2.5" hårddiskarna mycket segare, så även om man bara sätter dit en 8gig 3.5" så blir ju laddningarna mycket snabbare, särskilt när man kör xbox1 spel eftersom de emuleras via hdd'n.

Maxtor D-Max 200gig
                                v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X