Från SAT svensk tv suger
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Xbox 360 chip??
Collapse
X
-
Tror inte så många prioriterar den delen (att fullt ut kunna köra homebrew), eftersom 80% av syftet med en hackad konsol är att spela piratade spel. Eller säkerhets kopia på lagligt ägda spel, som det också så fint heter...
SÅ knappast under detta år, och förmodligen inte under nästa heller.....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment
-
nya chippet?
Står i valet och kvalet om jag ska chippa eller flasha firmware.
Eller jag och jag... jag kommer lämna in 360'n för att få det fixat.
Såg att det nyligen (5 september) släppts en ny version av NME-chippet - version 1.1.... är det bra?
Inga andra chip på G?Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej Enlund jag rekomendera dig att flasha firmware helt klart me tanke på de chipp som finns ute i dag så är det inte värt lägga pengarna på de chippen när man få samma sak genom en flash vill du va helt hundar å tänkt gör det själv rekomendera ja dig dessa saker. Xecuter 360 Unlock kit II för att öppna boxen, Xecuter 360 Connectivity kit för att underlätta flashning på smidigt sätt, sen om du tänkt göra nån form av backup på dina orginal spel hehe så bör du använda dig av en Pioneer 111D dvdbrännare.Original inlägg av EnlundStår i valet och kvalet om jag ska chippa eller flasha firmware.
Eller jag och jag... jag kommer lämna in 360'n för att få det fixat.
Såg att det nyligen (5 september) släppts en ny version av NME-chippet - version 1.1.... är det bra?
Inga andra chip på G?
- Citat
- Flag
Comment
-
å det är inget problem att återställa till original-firmware om det skulle behövas?
Finns det några bra guider ute ännu hur man gör saker och ting.
- Typ "backup" på sina originalspel
- Bränner ut spel man tankat ner från nätet
- lista på brännare och media som funkar bra
m.m.
Det var mycket det som tilltalade mig med NME. Det finns en så bra guide på deras sajt hur man gör allt.....
Tack för svaret!Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Är det samma tillvägagångssätt att bränna ut spel sen oavsett vilken dvd man har i XBoxen? (Om jag väljer att flasha firmware.)
Har förstått att de flesta vill ha Samsung-dvd i sin XBox360.... men är det för att den är enklare att flasha firmware på eller har den även andra fördelar?Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja, sålänge spelen har exakt samma SS (Security Sector) som orginalet hade, så funkar spelet på vilken flashad DVD drive som helst.Original inlägg av EnlundÄr det samma tillvägagångssätt att bränna ut spel sen oavsett vilken dvd man har i XBoxen? (Om jag väljer att flasha firmware.)
Så vitt jag minns så skall Samsung-DVD'n vara snäppet lättare att flasha (inte 100% säker, rätta mig om jag har fel) och ljudnivån på DVD'n när den arbetar skall vara något lägre än Hitachi-DVD'n.Original inlägg av EnlundHar förstått att de flesta vill ha Samsung-dvd i sin XBox360.... men är det för att den är enklare att flasha firmware på eller har den även andra fördelar?
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej. Har inte riktigt förstått det här med Flashning och Chippning? Vad är skillnaden? Det enda jag vet är att när man chippar löder man dit ett Chip
. Vad gör man när man flashar? Hur gör jag detta och kommer jag kunna köra nedladdade och brända spel via detta?
- Citat
- Flag
Comment
-
Dvdläsaren har ett litet program i sig som styr hur den skall hantera olika skivor, hur information skall skickas vidare till xboxen osv.
Flashar man så skriver man om minneskretsen med ändringar i det programmet.
Chippar man så ansluter man ett chip som kompletterar minneskretsen. Antingen ersätter chippet minneskretsen helt, eller så tar det bara över det fåtal adresser som måste ändras.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
OK tack för svaret. Om jag nu flashar xboxen, kommer jag kunna göra nedladdade/brända spel då?
- Citat
- Flag
Comment
-
JaLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment