Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Men hur j-vla svårt kan det vara att läsa korrekt svenska, med utmärkt grammatik??
Två meningar som handlar om samma sak. Är det svårt att förstå?
Först säger hansi vad upplösningen 720p passar bäst till. Sen säger han att upplösningen 720p är bäst att använda sig av, om man inte har riktigt fet/dyr/proffsig utrustning som klarar av att ge en högre upplösning i RÄTT KVALITET.
Visst sa han det. Men om man ställer upp nått som liknar en tabell genom att trycka på enter och skapa nya "stycken" så bör det väl inte handla om samma sak? Om han nu hade velat säga båda som sakerna kunde han helt enkelt skippat att trycka på enter och få det att se ut som en tabell där han beskriver de olika formatens fördelar/nackdelar.
Och visst kan man diska en potta. Men Förstår inte vad det har med saken att göra när det inte kan finnas 1080i bilder. Det kan finnas bilder av 1080i men inte 1080i bilder.
Aja, om jag har förolämpat någon på forumet så ber jag väl om ursäkt. Vill inte förstöra en tråd med massa snack som inte har med ursprunget att göra, även fast jag "startade" det.
Nej det är inte bara nytt stycke om man hoppar över en rad.
Till exempel:
Lards skulle gå till ICA och köpa en limpa cigg.
När han kom fram så var det stängt.
Sen att alla i princip hoppar över en rad spelar ju ingen roll. Rent tekniskt är det faktiskt nytt stycke varje gång man trycker på enter. Att hoppa över en rad gör man för att göra saker lättare att läsa, och verkligen markera ett nytt stycke.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Eftersom flera av spelen även är tillgängliga i upplösningen 1080i kan det väl inte vara hur kasst som helst? (om nu ordet "kasst" är något man ens kan använda i HD-sammanhang )
Tex, om jag som vanlig lekman spelar ett spel eller ser en film på en 50" HD-plasma, märker jag av någon skillnad mellan 720p eller 1080i eller är det först när man blåser upp bilden på ännu större displayer?
Eftersom flera av spelen även är tillgängliga i upplösningen 1080i kan det väl inte vara hur kasst som helst? (om nu ordet "kasst" är något man ens kan använda i HD-sammanhang )
Tex, om jag som vanlig lekman spelar ett spel eller ser en film på en 50" HD-plasma, märker jag av någon skillnad mellan 720p eller 1080i eller är det först när man blåser upp bilden på ännu större displayer?
nej du har rätt de är inte kasst, har testat mig fram o märkt att för flat panels ska man använda 720p och för HD prokektorer ska man helst använda 1080i för bästa bildkvalité
projetorn stöjder upp till 1080p, men eftersom 360ns har ett max på 1080i får jag använda det, med det ser bättre ut en att använda 720p, iaf vad mina ögon tyker. Däremot på min HDTV tycker jag 720p fungerar bättre
På en projektor med sådan upplösning kan det givetvis fungera bättre med att skicka in samma upplösning som projektorn klarar, hellre än att den skall försöka skala om en annan upplösning...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Comment