Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

ska patcha min så fort ja får tag i ett fungerande pci sata kort

Comment

men snälla .....

skall man köra några kommandon med slax cd lr är det bara att boota om när man kommer till login promten ??
      There is no reason anyone would want a computer in their home.

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

I think there is a world market for maybe five computers.

Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Comment

Testa slax cdn men fick det inte att fungera. Körde igenom den och reseta datorn utan att stänga av 360, Men Windows vägra hitta DVDn. Tog till det gamla tricket som jag använde när jag dumpa key+fw för ett tag sedan. Lödde bort R214 och använde min "power adapter". Krångligt värre, men det fungarade iaf..

Comment

Kan någon vara snäll och beskriva Slax-metoden steg för steg? Har försökt ett flertals gånger men Windows hittar inte DVD:n. Har inte kunskapen heller att försöka mig på de andra metoderna.

Comment

re

slax cdn = boota upp vänta tills du kommer till login promten reboota om till windows då

eller så byglar man bara pin 0 å 9 med vanlig virtråd

förövrigt så har jag prövat mina verbatim dl spel i min samsung läsare :>

Comment

Lyckas ändå inte att få DVDn hittad av Windows. Vart finns "Device Manager"?'

Och hur gör jag i dos-grejen (start>kör>cmd)?

Comment

Nu har jag lyckats få windows att hitta dvd-läsaren, men hur gör jag med dos grejen?
                Vad är det exakt jag ska skriva in? Jag förstår inte vad dem menar.

Comment

lyckades med hitta spelaren i win tillslut o nu skall den vara patchad om det står att den har patchat då kan man väl lite på det för mitt spel jag bränt funkade inte =( på en maxell dl skiva

om jag fattat det rätt så går det alltså inte att lira sånna spel där man måste lägga till en ss nyckel ännu lr ?

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

Comment

Jag hittar inte ens min i Bios och Slax skivan vägrar fungera... den hänger sig på Looking for data modules... trött... nått tips?

Comment

Jag klarade av och flasha 'tror jag'. Jag behöver veta hur man backar up sin dvd firmware.

Comment

Original inlägg av gf_
                        Jag hittar inte ens min i Bios och Slax skivan vägrar fungera... den hänger sig på Looking for data modules... trött... nått tips?

min hängde sig med hela tiden sen skulle jag precis lägga ner skiten o då bootade jag upp win o då fanns den där så jag flashade fort som fan ....

tips på skivor som funkar o funkar det att spela spel som måste ss patchas ? på hitachin

Comment

OK... får igenom hela slax booten nu (efter att ha kopplat lös hårddisken) men det funkar ändå inte... hittar inte dvdn i bios... har ingen reset knapp så har kall startat om den varje gång... nått tips?

Comment

försök att hitta dvdn genom att sätta dit en kabel mellan pinout 9 och 0 (GND) och så tar du bort kabeln mellan 9 och 0 precis den sekunden du startat xboxen. Sedan när xboxen är startad så kopplar du SATA kabeln från moderkortet till hitachi dvd:en och sen startar du datorn och där har du en 'HL DRIVER attached'.

Comment

förstår fortfarande inte hur man backar up firmwaren.

Comment

pinout 9 och 0 (GND) alltså strömuttaget på dvdn?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X