Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pioneer 111d Problem.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer 111d Problem.

Har nyss köpt denna brännare. Kastade min gamla åt he***t*, och tog åt en fossil till dvd-läsare. Så nu har jag den på Master som man ska ha. Fast datorn hittar den INTE alls. DEn är fan mer död än min uråldriga farfars far

Det händer absolut ingenting när jag trycker på Eject. Och de 2 kablarna man ska ha insatt är där de ska vara.

Gud bevare mig och hjälp mig. Börjar bli otroligt less.

Är den en IDE har du den master på IDE2?
    Har du i nätkabeln?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Har prövat båda IDE kablarna på brännarn. OCh med nätbabeln så menar du strömkabeln?

Har 2 st av en sån. En som satt i sin respektsive läsare (hade 2)

Är INTE så teknisk när det kommer till datorer.

Comment

Gå in på kontrollpanelen
        Lägg till maskinvara
        se om den hittas då
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Den hittar ingenting där.

Byter jag IDE-kabel så låser sig datorn. Ibland när jag drar ur strömkabeln så slåss datorn av helt och hållet. Sen måste jag dra ut den för att få igång den.

Trubble, trubble.

Comment

Kan du inte köpa ett chassi och göra om brännaren till en extern brännare då?

MVH
            Mikael Bäck
            MVH
            Mikael Bäck

Comment

Original inlägg av mikael.beck
              Kan du inte köpa ett chassi och göra om brännaren till en extern brännare då?

MVH
              Mikael Bäck
              Då är det lättare för mig att lämna in den i den enda datorbutiken här i Ljusdal. Men vill helst slippa betalning. Det känns bara otroligt frustrerande att "skiten" inte vill fungera.

usch och tvi. Men tack iaf för den hjälp man har fått hittils. Hoppas iaf att det kommer fram något snart som gör att den går igång. Jag fattar inget hittils av brännarn.

Comment

Har du en läsare till så ta ur den både IDE & STRÖM kabeln

Comment

Original inlägg av pege63
                  Har du en läsare till så ta ur den både IDE & STRÖM kabeln
                  Har redan tagit ut dvd-läsaren och förra dvd-brännaren. Just nu sitter bara Pioneeren i, med MASTER på.

Comment

vad e det för ett OS du har?

Comment

Original inlägg av pege63
                      vad e det för ett OS du har?
                      Använder Windows XP Service Pack 1

Comment

uppdatera firmwaret på moderkortet kanske? Kan kanske vara så att pioneer brännaren är sönder, har du testat den hos någon annan?

Comment

Original inlägg av noztradamus
                          uppdatera firmwaret på moderkortet kanske? Kan kanske vara så att pioneer brännaren är sönder, har du testat den hos någon annan?
                          Det ska jag pröva.

Det kan vara att brännarn är sönder, men strulade ju med att ha min dvd-läsare och pioneer-brännaren innan jag slängde dvd-läsaren. så det vara samma fel på dvd-läsaren som fungerade förut, men INTE när jag satte in brännaren.

Problemet ligger mest i hur okunnig jag är med datorer

Comment

Okej, men du har testat med annan ide-kanal + annan kabel för att utesluta att kabeln inte fungerar tillsammans med din brännare. Det är nog det första jag hade gjort.

Comment

Uppdatera med SP2

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X