Original inlägg av k31
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pioneer 111d Problem.
Collapse
X
-
Att man flyttar på JUMPERS bak på DVD där det stå Master, Slave, Cable Select små svarta platta plast fyrkanter."Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
Sorry att jag går off topic men är det denna brännaren som är Pioneer 111d?
http://www.**********.se/ItemInfo?itemId=62914663MVH
Mikael Bäck
- Citat
- Flag
Comment
-
bästa pris på pioneer 111d har pixmania, 350pasetas. kolla här: http://www.pixmania.com/se/se/235466...annare-16.html
- Citat
- Flag
Comment
-
förj*vligt...
jag köpte en NEC idag och ner jag putte in den ville inte datorn starta.. fick BOOT FAILURE meddelande... och så hände ingenting. Inte ens när jag tog ut den och satt in gamla brännaren igen.
Ändrade lite i BIOS så att CD-ROM är första boot och satt in Windows skiva, så startade windows
Antar att hårddisken utav något anledning fick en annan bokstav tilldelad så att den nu försöka boota från fel hårddisk eller sånt. Vet inte hur jag kan fixa det dock... men med hjälp av windows skivan kan jag iaf boota
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja du skulle ju ändra i bios fr boot fCD/DVD till C: istället ju inte konstigt att den bootade fr WINXP skiva det var ju inställt på det ju
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
ok om det hade varit så ja...
har man det så att
1) CD-ROM
2) Hårddisk
och ingen skiva i DVD spelaren/brännaren, då bootar den från hårddisk. Fast inte nu. Jag bytte om det också, och fick fel igen. Mao utav något anledning använde den fel Hårddisk, drivantydningar ändrades eller något.
jag ändrade ingenting annars, HD'n är master, DVD'n är slave.
- Citat
- Flag
Comment
-
Spelar mindre roll om det är master & slave när boot sekvencen är:
1 :CD/DVD
2:: HD
3:Floppy
Ändra i BIOS ör en snabbare dator:
1:HD
2
VD/CD
eller
1: Floppy
2:HD
3:CD/DVD"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment

Comment