Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor om xbox 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Du kan inte ha en större disk än 20Gb i 360'n.
    Om jag vore som du så skulle jag lägga ner tanken på att spela XBox1 spel på nya maskinen, det är väldigt krångligt....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund
      Du kan inte ha en större disk än 20Gb i 360'n.
      Om jag vore som du så skulle jag lägga ner tanken på att spela XBox1 spel på nya maskinen, det är väldigt krångligt....

Varför är det så krångligt då? allt som krävs vad jag fattat det är en rell som funkar, dvd-r dl skiva och en x360 med hårddisk som är bytt fireware eller chippad.

Comment

1. Alla gamla spel funkar inte till 360'n
        2. De som är bakåtkompatibla kräver att du har en XBox1-emulator installerad i 360'n (därav kravet på hårddisk)
        http://www.xbox.com/en-US/games/back...patibility.htm
        3. Har du då ett XBox1 originalspel är det bara att tuta och köra.
        4. Ett kopierat XBox1 spel måste dels patchas med rätt SS-fil och sedan brännas på en DVD+R DL. SS-filer till gamla Xboxspel kryllar det inte direkt av vad jag har sett....
        En del finns här: http://ss.softmodfiles.net/

DVD-R kan du glömma. Det funkar inte.
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

om du har en hitachi dvd läsare ska du bränna med verbatim dvd+r DL skivor vad jag har läst och de finns och hitta på www.medieshoppen.dk! cakeboxen är billigare än fodral..frakten kostar ba 80 kr från DK och tar ba 3 dagar och komma :P Lite nice

Comment

Hej. Såg att LOTR; The Third Age inte fanns med över listan där på kompatibla spel. Är det 100% säkert att det inte kommer gå att spela på 360 eller har dom bara kanske inte hunnit kolla det ?
            www.blaljus-norr.com

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X