Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

E71

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• E71

Har precis laddat ner nya uppdateringen från live... när boxen startades om så kom detta felmeddelande upp. E 71. Har kollat runt lite här och där... men felkod E 71 listas överallt som okänd.

1413 är felkoden som jag får fram när jag läser av "blinkningarna".

Någon av er som råkat ut för detta?

Det är Toshiba-samsung-läsaren med FW 3.3

Har försökt få tag på supporten... men det tusan omöjligt ju.
    Last edited by ReZnoR; 2006-10-31, 15:11.

Folk rapporterar om det men då med 4.2 firmware, enligt rapporterna skulle det funka att nedgradera till 3.3 men låter ju skumt för dig.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Kanske skulle testa att uppgradera till 4.2 i läsaren då? Nja... tvivlar på att det skulle vara tvärtom för mig...

vad irriterande det här är. Jag har bara en KONTANTKORTSMOBIL... och det går inte att ringa till supporten med det. Har provat numret för mobil... men gav upp när jag väntat en halvtimme.

Comment

Startar xboxen som vanligt?
        Vilken version av samsung läsaren har du (ms25, ms28 etc.)?

Jag har hört att om man har en viss version av samsungen så måste man flasha tillbaka läsaren till orginal och boota boxen som vanligt och sedan flasha om den. Dock är jag ej säker.

Eller om du har köpt boxen hos psxcare så antar jag att de går in under garantin och de flashar om den åt dig.
        Last edited by Fruktsoda; 2006-10-31, 16:53.

Comment

Det är inte säkert att en omflashning hjälper, så illa kan det vara. Därför måste folk med moddade Xbox 360s helt enkelt se till att inte uppdatera tills vi vet mer om det här.

Comment

Ok, omflashningar hjälper tydligen. Läs vidare på xbox-scene.

Comment

Nåja, ska testa att flasha om den nu. Först in med originalbackupen o sedan testar jag de olika versionerna. Det kan ju vara så också att det helt enkelt blev något fel med uppdateringen så att den kraschade... då är det ju kört, likaså om microsoft helt enkelt blockat.

Men får se...

Comment

HOW TO AVOIDProblems:
                Samsung MS25 - Rarely seems to have issues, your safest bet is to have 4.1 or 4.2 firmware before you update.
                Samsung MS28 - Seems to have issues a lot, though not always. Best bet is to update to Xtreme 4.1/4.2 firmware before updating.
                Hitachi - Does not seem to be having issues.
                IF YOU HAVE RUN INTO E66:
                Simple, reflash your drive. Seems to have worked every time.

*There is absolutely NO reason to panic, if it happens to you it is easily fixable*
                I'll need mods to edit this with new info if/when it becomes available.

Comment

E71 beror ej på flashad firmware, en polare kom hem hit med en blå ny box helt orörd och körde igång den och gjorde uppdateringen, fick e71 sedan och boxen går ej att starta, ms supporten är som sagt omöjlig att komma fram på
                  Xbox 360 samsung extreme firmware
                  Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
                  PsTWO V14 Matrix infinity
                  Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

Nope det stämmer... det räckte med att bara koppla ur läsaren. Det står E 71 direkt på skärmen... vilket skräp. Men nåja... jag kom fram till supporten och de ska byta ut den mot en ny. Men det lär ju ta tid... Först skulle jag få hem några papper inom en vecka... sen ska man packa ner 360:n o skicka iväg den... sen är det bara o vänta då.

Undrar om det kommer fram någon info snart om vad E 71 egentligen är för fel... hm... någon mer än jag som tror att det beror på något fel vid uppdateringen? Att datan blir korrupt eller så, enkelt formulerat.

Comment

ja alltså 12ans vansinne, skulle flasha den åt polaren men instinkten sa mig att test köra den åtminståne litegrann först, veva igång den osv och så blire den där skiten, ska ner till siba på lördag och byta ut den, tänker dom hänvisa mig till supporten för att ha använt den 5min så bränner jag ner fasaden på huset
                      Xbox 360 samsung extreme firmware
                      Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
                      PsTWO V14 Matrix infinity
                      Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

Original inlägg av BadRuby
                        ja alltså 12ans vansinne, skulle flasha den åt polaren men instinkten sa mig att test köra den åtminståne litegrann först, veva igång den osv och så blire den där skiten, ska ner till siba på lördag och byta ut den, tänker dom hänvisa mig till supporten för att ha använt den 5min så bränner jag ner fasaden på huset

Prova å flasha den med xtreme 4.2. Verkar vara mer kompatibelt än original :-)
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

I think this is right for now, anyone can prove that this is wrong?

- MS25 : ORIGINAL OK
                          - MS25 : 3.0 OK
                          - MS25 : 3.1 OK
                          - MS25 : 3.2 OK
                          - MS25 : 3.3 OK
                          - MS25 : 4.0a/b OK
                          - MS25 : 4.1a/b ERR66
                          - MS25 : 4.2a/b OK

- MS28 : ORIGINAL OK
                          - MS28 : 3.0 ERR66
                          - MS28 : 3.0 ERR66
                          - MS28 : 3.1 ERR66
                          - MS28 : 3.2 ERR66
                          - MS28 : 3.3 ERR66
                          - MS28 : 4.0a/b ERR66
                          - MS28 : 4.1a/b OK
                          - MS28 : 4.2a/b OK
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hur vet man om man har en M25 eller en M28?
                            Jag laddade ner nya Live uppdateringen igår och det funkar bra. Har en samsung med firmware v2 nånting.... Bara nba2k7 som strular då och då ändå...verkar ej hitta nån annan som har samma problem med detta öven om folk på live råkar ut för det då och då...

Comment

det står på läsaren..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X